Kentucky ridbyxor

Sv: Kentucky ridbyxor

Jag har två par helskodda Kentucky som jag haft i minst 15år. :love:

Jag har fått laga en hälla i midjan och igår fick jag sy ihop lädret i grensömmen på det ena paret men det är helt ok med tanke på deras ålder och att de är så gott som felfria i övrigt.

Till saken hör kanske att jag rider ca. sex dagar i veckan året runt.

Jag har köpt ett antal nya av andra märken genom åren men inga är lika sköna och framförallt har de inte hållit speciellt länge.

Så kostnaden för de byxorna delat på antal år har i mitt fall blivit helt ok.
100kr/år eller 27 öre /dag. :D

Jag hade (har) ett par sommarridbyxor, skitläckra.
Men jag misshandlade dem ganska rejält, tvättade dem väl inte sådär väldans ofta :angel: osv.
De är bara trasiga och lagande i grenen, och det är ett ganska bra betyg för att vara mina ridbyxor :o :D

Även om jag föredrar Pikeur så måste jag säga att Kentucky är klart hållbarast. Jag har flera par Kentucky som jag tycker mycket om. Ett par har jag haft i 12 år och ridit i VÄLDIGT ofta och de har inte gått sönder. Superkvalitet! :bow:

Jag hade mina knäskodda i ca 3 år, innan de blev helt söndernötta mellan låren av för mycket barbackaridande... De var inte slitna alls i övrigt, och färgen tyckte jag höll sig.

Jättesköna och bra ridbyxor var det. Tyvärr lite för dyra för min plånbok, men hittar jag dem på rea blir det såna igen i framtiden!

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 402
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 170
Senast: Capybara
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31