Bukefalos 28 år!

KEPs ridhjälmar. Storlek?

Dennerstahl

Trådstartare
Hej!
Efter en ofrivillig avsittning har min Charles Owen Wellington hjälm gått i bitar och jag planerar nu att köpa en KEP hjälm. Är det någon som vet hur storlekarna på KEP är i förhållande till Charles Owen? Jag hade strl 59 i charles owen och när jag mäter runt mitt huvud får jag det till 59cm men jag läste nånstans att man skulle ta 2 strl mindre på kep hjälmarna för att de är stora i storleken. Samtidigt hänvisar de till att man ska mäta omkretsen på sitt huvud och utgå från det.. Tröttsamt :D

Jag hade gärna testat hjälmen innan köp men det finns ingen återförsäljare i min närhet, därav att jag skulle uppskatta om någon här kunde komma med egna erfarenheter av KEP :)
 
Jag provade några Kep innan jag slutligen bestämde mig för en Samshield. Men jag upplever de som ganska normala i storleken. Ligger emellan 56/57 i storlek, och på mig passade 56 bäst. Dock gör ca. 60% av alla hjälmar det, så skulle väl inte kalla de stora direkt heller.
Om det inte finns någon ÅF in närheten så finns det ju flera ambulerande ÅF av de vad jag vet, så har du vägarna förbi något större meeting kanske du kan testa där? :)
 
Hej. Är det någon som vet om det finns någon återförsäljare som säljer kep i stockholm? Eller där man åtminstone kan prova hjälmen för att sedan beställa:love:
 
Jag har nyligen (nåväl, för några veckor sen...) provat ut en KEP som alternativ till min CO Wellington. Har 56 i CO och samma storlek i KEP.

@Hilda Ingen koll på Stockholms ÅF längre, men vet minst en i Uppsala.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 961
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har alltid haft svårt att hitta ridhjälmar som passar mig bra. Antingen är de för små eller så är det för stora. Jag köpte en...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Elo
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 723
Senast: mowglieee
·
Utrustning Jag måste köpa ny ridhjälm efter en krasch. Ska passa ett huvud som är mer avlångt än runt. Vill inte ha sammet eller plast, utan läder...
Svar
13
· Visningar
1 837
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp