kickwas hundar?

T

titi

Finns det någon som har hund från kickwas här?
Själv har jag både schäfer och cocker därifrån och har haft korth. vorsthe.

:banana:
 
Åh :love: Jag känner en otroligt vacker och underbar Schäferpojke därifrån! Fast tyvärr har jag inte haft någon kontakt med dennes ägare sen pappa dog, och en massa annat så jag vet inte hur han mår nu.. Han är ganska gammal, så han kan vara död också :(
 
Vad synd att ni inte har någon kontakt,det skulle vara kul att höra hur de andra kickwas hundarna är.
 
men är inte det en ganska känd kennel?
shäfrarna iallfall?
Då borde du väl kunna söka efter deras uppfödningar på
nätet. :smirk:
 
hundarna har jag hittat men inte ägarna...
och kickwas kennel finns ju inte längre...
 
Den hunden är en otrolig hund! Och han är dessutom vacker :love: Han användes som tjänstehund (väktare) i större delen av sitt liv..
 
min hunds pappa användes som tjänstehund i stockholm! Tyvärr finns han inte kvar längre och ägaren har inte gått att nå...
 
Jaha.. Vad är det för hund då? Vad heter den..?
 
kickwas kwikk. Dom var tvungen att ta bort honom för några år sedan pga ryggproblem :(
 
Jaha, det är Kwikken som jag känt hela hans liv.. :love: Ja, tyvärr fick han ju somna in förra året.. Den underbare pojken förgyllde många av mina dagar på alla träningar vi åkte på! Han gosade och pussades hela tiden, och tittade på en med sina ljusbruna (lite röda) ögon och slickade sen ihjäl en.. Jag brukade ofta få vara figge för honom också, i blandade grenar.. En populär en var att jag alltid fick gömma mig eftersom jag är så liten :D

Jag har aldrig träffat någon av hans valpar faktiskt. Men jag kan inte tro annat än att dom är väldigt fina med tanke på fadern!
 
Jag har ju bara hört talas om kwikken på ryktes väg och sett bilder på honom på hemsidan. Måste säga att min lilla flicka är väldigt lik honom på bilden när han håller i polisbrickan.
Tyvärr har Uttra (min hund) inte blivit så bra behandlad i sina unga år ( jag fick henne när hon var 4 år) så hon är en aning osäker och blir lätt stressad men annars är hon en underbar hund som gör allt för mig. :love:
 
Jag hittar tyvärr inte hemsidan, kan du skicka den med privatmeddelande?

Skulle vara kul att få någon mer bild på älsklingen! Jag har inte ens träffat hans ägare på över 1 år nu.. Pappa flyttade längre bort och då missade jag honom varje gång och sen efter pappas död i våras har det liksom inte blivit något bara..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 300
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 576
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 208
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp