vindvissla

Trådstartare
Jag blev lite nyfiken på en cykelvagn/joggingvagn.... Har någon haft eller provat en Kidz Cab? Det är en billigare version än den från Active Kid som kostar alldeles för mycket för mej.

Sv: Kidz Cab?

Jag har en ännu billigare variant. En ytterligare mellanprisvagn är Nordic Cab, värt att kolla på, jag har för mig att Kidz Cab är ganska bred (tänk tex bussdörrar och i affärer).

I grunden är det en jättebra idé och jag skulle verkligen rekommendera en av de dyrare chariotvagnarna till nån som precis har blivit med två att ha som huvudvagn. För det som är ett argument mot såna vagnar när man har två barn i olika åldrar är att det stora barnet ganska snabbt blir för stor för vagnen. De är som bäst för barn mellan drygt ett och fyra år enl min erfarenhet, så är stora barnet tex 3,5 år är det ett lite tveksamt om det är lönt att köpa den, i så fall så funkar den nog bara i år, eftersom de ska ha hjälm på när man kör dem efter cykeln blir det ganska trångt.

Vad har du för en då? Nordic Cab är också för dyrt, speciellt när det finns billigare. Kidz Cab kostar bara 2500 kronor...

Och på lifequalityproducts finns en som heter Zorro som är ÄNNU billigare, den kostar 1900. 3 kg tyngre iofs annars är den nästan snyggare....

Jag har en som jag köpte på coop, vet inte om den fortfarande finns kvar, tror den kostade 1800. Nackdelen med de billigare modellerna är att man måste montera hjulet/cykelstången och inte bara kan skifta medan barnen sitter kvar i vagnen genom att fälla ner framhjulet och ta bort stången som man gör på de dyrare modellerna. Tyngden är viktigt att titta på eftersom det finns en maxvikt på typ 35 kilo (har jag för mig) som man får dra efter cykel. Sen är det ganska tungt att köra två barn+packning+vagn så det är en del värt att inte ha en onödigt tung vagn. Kolla också på sitthöjden i vagnen, det skiljer sig en del och det är viktigt eftersom det blir trångt med hjälmarna på. De billigare varianterna är helt klart mindre genomtänkta och fiffiga men duger för turer till stranden och sånt. Men ska man typ långsemestra med cykel så är det nog en bra idé att inte köpa för billig variant. Man får vad man betalar för, helt enkelt.

Jo hade Jag kunnat välja hade Jag lätt tagit den för 10000 kr, den är helt klart mest genomtankt och dessutom snyggast. men det blir nog en kidz cab ändå, den väger lika mycket, är också gjord i aluminium och verkar helt ok. Jag här researchat lite och de flesta verkar nöjda.

cykelsemestrar blir det nog inte men lite turer i bergen så jag blir ett par kg lättare. :)

Man kan ju också kolla begagnatmarknaden. Sen är Chariotvagnarna väldigt mkt billigare i USA om du har möjlighet att köpa en där via nån. Men en Kidz Cab duger säkert.

jag har kollat beg på blocket men där fanns inget. även om jag beställer en i usa måste den ju hit på något sätt och frakten från usa brukar vara ganska dyr...

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 776
Senast: Seaside
·
Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: bumpo
·
Fritid Jag är i stort behov av ett par nya skor då mina (som synes) är sönder. Jag har tyvärr en tendens att mina skor går sönder ganska fort...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 809
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser