Kieffer Inn hoppsadel.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnéa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 222
L

linnéa

Hämtade ut min igår, hoppas nu bara på att den passar hästen!Vad tycker ni om den hoppsadeln?:bump:

Sv: Kieffer Inn hoppsadel.

Jag köpte en begagnad så sent som i onsdags! Den är drygt 10 år men fortfarande fin. Provred den första gången idag och den kändes riktigt bra!

:) Bra de låter! Nypriset ligger på ca 12 000.
Den var helt underbar att rida i, man sitter hur säkert som hällst! Passade precis *Gla jag är*

Tycker inte om den, men det kan ju bero på att jag vill ha minimalt med stöd, tycker inte om sadlar med stora klossar, Men om man vill ha riktigt med stöd när man hoppar så e den säkert bra. Själv föredrar jag min Butet:love:

Duktig du är! Egentligen är det bra att inte ha så stora klossar eftersom man tränar balansen bättre men jag är såld:love:

Med Kieffer verkar det vara så att man antingen älskar eller hatar dem.
På ett rent persoch privat plan, såt tycker jag inte om Kieffers sadlar. Min skänkel hamnar någonstans i ett annat solsystem:confused: Har verkligen jobbat hårt med min sits när jag suttit i Kieffersadlar men jag får helt enkelt inte till det

Apo

Ja, det är nog så!:bump: Jag har kieffers sadlar både dressyr och hopp för att de passar min hästs kroppsbyggnad. Och för att jag tycker om dem.

ja måste ju skryta med att min sits och mitt skänkelläge är det jag alltid får beröm för när jag tränar för diverse tränare, Peter Eriksson,svante,ankan,markne:angel:

Är en ren vanesak tror jag. Men har själv aldrig gillat att känna mig så fastlåst i benen, vilket jag tycker man gör med jätteklossar på både dre och hopp sadlar. Min första sadel vi köpte till en ponny var en Kloster Schöntal med GIGANTISKA klossar utanpå. Fungerade ett tag eftersom mina ben var sm spagetti och ponnyn hoppade mig ur sadeln, men bytte senare till en ZAldi star som var tusen ggr skönare att rida i.

Fastlåst är man inte... Och jag har alltid haft en bra sits, och bra skänkelläge, jag tycker bara att de är bekväma att sitta i that´s it lixom. Alla är vi olika, jag tror inte att man är någon dårlig ryttare för det :devil:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Akvarietråden V