Kieffer Lech

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare breccia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 988
B

breccia

Erfarenheter? :)
Den ser väldigt bekväm ut men hur höga är knästöden?

Kanonbra sadel är min erfarenhet. En av väldigt få sadlar som passat min häst och mycket skön att rida i. Knästöden är, i alla fall på min sadel, ca 4 cm, men sen har jag fått påsytt kardborre och satt på lösa knästöd (wintec) under, funkar jättebra.

Själv tycker jag att den är skitobekväm att rida i och man får inte mycket stöd. Knästöden är inte stora alls. Men lädret och så är ju i bra kvalitet, så annars är det väl en bra sadel.

den ser ut som en sån sadel jag kan sitta bra i, ska be mamma ringa sadelmakartjejen imorn :) han vill ju ha kieffer min lilla going :) tack tack alla tre för åsikterna! :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 664
Senast: morgaine
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
148
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka