Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som har erfarenhet av den sadeln? Är det "trygt" att köpa en Kieffer från 2001 (inga häftstifter i den perioden väl..?)? Nomal bom på Kieffer, är det en smalare normal bom eller bredare?
kieffer görs bara i normal bom, som man sedan ställer om efter sin egen häst (dvs man lämnar in den till nån som har rätt utrustning från kieffer till att göra det)
Den är lika trygg att köpa som någon annan sadel. Intressant att veta är om bommen är justerad samt, eftersom det gäller beg glasfiberbom, ett friskhetsintyg på att bommen är ok.
Hej har du funderingar om Kieffersadlar och deras bommar osv, rekommenderar jag dig att ringa Stenbergs läder på st:Eriksgatan i Stockholm de har sålt sådana sedan "hedenhös" ungefär
Nin
Har en Kieffer och är jättenöjd. Stenbergs läder rekomenderas av mig oxå. Otroligt proffessionella.
Har hört att en Kieffer håller att värma om bommen på tre till fyra gånger utan att det ska hända något. Så det är väl värt att kolla upp om man köper begagnat.
Keiffer gör bara i en bomstorlek ("normal"), sen finns det två olika varianter precis som du säger. Men den görs ju självklart i olika siststorlekar (16-17-18" sits) Nummerna på baksidan av kåpan är dels id-nummret och sitsstorleken. Bommen är av ett plastmaterial (inte glasfiber) som går att värma om i en speciell gigg. Men som sagt ring och prata med Rolf på stenbergs, han kan mer detaljerat hur man gör
vad jag har fått den infon ifrån? ja jag jobbar på stenbergs... precis som popeye gjorde en gång i tiden. den kommer i olika SÄTESstorlekar 16", 17" osv, den storleken står på balsidan av kåpan.
Juridik & Ekonomi Jag fick en gång restskatt på 1 kr om jag minns rätt :rofl:
Betalade den ganska surt då jag tyckte att det var fånigt :rofl: (Samt att...
Trädgård & Växter Jag tror faktiskt att min lilla luftfuktare hjälper. När jag klev in i rummet häromdagen efter inte ha varit där i ett par dagar (dvs...