Kieffer träns, kvalitet?

freike

Trådstartare
Ni som har använt träns av märket Kieffer, vad har ni för erfarenhet av kvalitén? Har just köpt ett och måste säga att jag är ganska skeptisk. Men jag vill gärna höra vad ni har för erfarenheter :bump:

Sv: Kieffer träns, kvalitet?

jag har ett kieffer som jag har haft i snart 5 år och det e så bra kvalite, jag älskar det de höll sig även snyggt när jag hade ett uppehåll från hästar(1 år) behövdes bara smörjas en gång så va det lika fint igen:)

Tar Bisons knapp och svarar er alla. Tack för svaren, jag hoppas ni har rätt. :) Tycker att lädret är lite stelt men det behöver inte betyda dålig kvalite, kan faktiskt vara tvärtom. Men det jag har reagerat negativt på så här långt är i tur och ordning: En "ögla" på pannbandet är för liten, märket på pannbandet lossnade när jag tog isär tränset och lädret är inte genomfärgat. Hade jag betalat ordinarie pris hade jag blivit :mad:

är det ett Ulla Salzgeber träns?
Min plupp har också lossnat. Men det jag reagerade över är att nosgrimman var så liten i omkrets passarde ingen av mina hästar trots att den ena ligger på liten full :crazy:

Mina Kieffer har varit i väldigt bra kvalité (eller rättare sagt hållbara) men väldigt stela till en början. Har fått smörja väääldigt mkt innan de blir bra.

Däremot har de varit extremt välsydda och haft väldigt fint arbetade detaljer. Jag har aldrig råkat ut för sådan problem som du skriver. Fast om det nu var billigt, så kanske det var en 2:a sortering fast att butiken inte upplyste om det? Det händer ju att vissa rear produkter och "glömmer" tala om att det är andra hands sortering.

Det mest negativa med mina (eller har rättare sagt, har bara ett för tillfället) är att de är svåra att få glans på och behöver putsas ofta.

Ja, visst är det ett Ulla Salzgeber. Det där med nosgrimman lät inte bra, har inte testat det på hästen än men vet ju att han har kort och brett huvud. Är nosgrimman liten blir det problem!

Visst kan det vara så att butiken "glömmer" att tala om varför varor är nedsatta i pris. Men nu hoppas jag på att tränset passar och att läderkvalitén är bra.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
515
Senast: Exile
·
Hemmet Jag har haft samma soffa sedan jag flyttade hemifrån och vill desperat gärna byta ut den. Det känns dock jättesvårt att hitta en bra... 2
Svar
20
· Visningar
954
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka