Kilppmaskiner

Sv: Kilppmaskiner

Jag har också den dyrare modellen DeLaval, köpte den för några år sen i födelsedagspresent till mej själv ;) Jag hade sånt problem att hitta någon att hyra som var något att ha. Jag är väldigt rädd om den och har hittils aldrig lånat ut den, den är suuuuper :bump: :bump: :bump:

jag har den från deLAval.. den lite mindre HCP65 heter den.. jätte tyst o klipper jätte fint.. supernöjd!!

Jag provade min nyinköpta från Jula igår.. På min treåring som aldrig varit klippt förut.

Tyckte inte att den lät hysterikst och han hade inga problem med ljudet. Den klippte jättebra, kanske lite tung men annars kalas!

Hoppas den håller för många klippningar, fast för en tusenlapp går det ju att chansa...:angel:

Var inne på DeLavals hemsida idag o kollade lite. Brukar hyra sånna när jág har hyrt från skolan(ladugården) ridskolan och från en kompis och jag vet att dom är super bra.

Vart hittar jag deras återförsäljare och vad tror du den "klenare" varrianten ligger på i pris?

Granngården säljer DeLaval, jag köpte min där.
Vet inte vad den ligger på i pris, men det var den som de sa först när jag sa att jag ksulle ha maskin till häst. Men sen när jag sa "Nordsvensk, fet päls.." och allt det där, så ringde dom upp DeLaval och frågade, så rekommenderade dom i sin tur den starkaste av deras maskiner. Så det blev den.
Så det ska varar en bra hästmaskin om man inte har extrem päls på sin häst ;)

Nikki, jag har beställt en, den kommer på fredag. HCP65 och runt 3600 i vanliga fall ger just nu 360,- i rabatt enligt Ridsports annonser från DeLaval. Funkade på mitt GG att ta hem den utan problem :)

Jag har en plutteliten, från Hööks Showmaster el ngt, heter den.
billig 429:- men jag köpte den för 2 år sen på rea, så jag gav nog inte mer än 200:- för den..

Har HELklippt min häst 2 år med den o idag lånade kompisen den o helklippte sin häst. den är sladdlös, tyst o går bra iaf på hbl med lagom vinterpäls. (kanske inget man klipper en lurvig islänning med..)

Men iaf, bland de bästa köp jag gjort. den klipper jämt o bra, o det blir aldrig några ränder.
Visst är den liten, men det blir noggrant, o tar runt 2½-3h då jag klippt min häst från mule till hov. (går bara 1 sida m sladdlös, sen tar batteriet slut, men det går o klippa m adaptern+skarvsladd.

igår nyklippt:
PICT6453.jpg

1.A ggn jag klippte:
PICT1486.jpg

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
782
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 180
Senast: Görel
·
Hundhälsa Det börjar bli dags att byta ut min gamla klippmaskin och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ersätta den med. Jag ska ha den...
Svar
17
· Visningar
855
Senast: lilstar
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka