kilsula-funkar det på alla?

sommarminne

Trådstartare
har en häst hemma med gaffelbandsskada och veterinären rådde oss att lägga på kilsulor fram för att hjälpa honom lite. min fråga är nu om det funkar med kilsula på alla hästar eller kan vinkeln bli helt fel eller hur funkar det?

Sv: kilsula-funkar det på alla?

Detta borde din hovslagare kunna avgöra.Prata med honom/henne.

Min häst har haft två senskador. Ena gången (den minst allvarliga) hade hon kilsulor. De andra gången var det allvarligare och då fick hon en påsvetsad "klack" bak på skon som sedan gradvis sänktes. Båda gångerna har det fungerat mycket bra och (tror jag) påskyndat läkningen. Lycka till!

de lät ju väldigt positivt. har du haft kvar kilsulor hela tiden eller tagit bort dom sen?

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 137
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 284
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 955
Senast: Noxos
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 796
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd