Kimberly-täcke?

superstar

Trådstartare
Har köpt ett sådant idag, vintertäcke och hoppas att det är lika bra som det ser ut! Någon som har erfarenhet? På butiken där jag köpte det har jag handlat i många år och de har alltid bara haft bra märken (Horsewear, Mark Todd etc) så jag hoppas att detta är lika bra. De hade just fått in täckena så hon hade inte fått så mycket feed-back på dem än...

Någon?

/Ullis :bump:

Sv: Kimberly-täcke?

Vi har ett regn täcke, bra passform och slitstarkt . Våran häst har hagkompisar som biter på täcken och det blir bara pyttehål.

har också regntäcket och hagkompisar som käkar,men än så länge endast yttepyttehål i det.
Håller tätt också trots hel dags regn i hagen.. :banana:

Jag har ett sånt regntäcke, har inte använt det så mycket men det verkar hålla bra och tätt.

Hade ett vintertäcke 300gram och ett stalltäcke 300gram...

Helt sjuk passform... stalltäcket va väldigt stort och utetäcket myycket mindre.. båda 145...

Aja de har kanske blivit bätte me passformen? Annars höll det tätt...

En av mina fd. sköthästar hade ett sånt på sig förra hösten/vintern. Verkade slitstarkt i alla fall, för det såg ut att vara i samma skick hela tiden (bra skick). Och ändå kunde det gå rätt så vilt till i hagen!

Jag har ju bara prövat det än, men är nöjd med passformen, dock är storlekarna lite knasiga (fast det talade dom om redan på affären) min pålle som oftast har 135 (ligger mellan 135 och 145) fick ett 145 som är precis på grånsen till för litet, så de är väldigt små i storlekarna.

Tack för alla svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 338
Senast: Edla
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
276
Senast: tott
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 941
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka