Kimblewick på tävling?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Ellpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 585
E

Ellpo

Rider min häst på kimblewick för tillfället och försökte förstå vad det står i TR, men jag är visst trög :angel:

Får jag tävla HÄST i både hoppning och dressyr med kimblewick och ha tyglarna i något av dom små hålen?

Vad jag fattar så är det på ponny som man måste ha i den stora ringen?

Sv: Kimblewick på tävling?

i dressyr är det solklart nej iallafall. där är det tränsbett som gäller, och så kandar förstås i dom högre klasserna.

hoppning på häst är bettsling i princip fri, så där är det fritt fram så länge det inte skadar hästen. I dressyr är det inte tillåtet, varken på häst eller ponny och oavsett vilken ring du använder.

på ponny vad jag kan läsa i nya tr så får man sätta i vilken ring man vill. Står inte specifikt vilken ring man ska använda. Däremot får man inte ha det på ponnyer alls om den är 6 år eller yngre.

okej, tack så mycket för svaren. Skulle ju kännas lite dumt att komma till tävlingen och så blir man diskad för fel bett :crazy:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 020
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Snurrfia
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 312
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur