kingsland - pikeur

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jupiter-judex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 902
J

jupiter-judex

någon som har provat både kingslands ridbyxor jessica fancy och pikeurs cindy?
eller som i alla fall har provat jessica fancy...pikeur cindy har man ju hört massor som har och är nöjda med, men jag tyckte nästan kingslands var lite snyggare men vet inte hur dom är?

Sv: kingsland - pikeur

Jag har provat ett par Kingsland i jeans tyg, är det de du menar? Snygga, men så låga att man defenitivt inte kan kratsa hovar i dem om du inte har ett hårt spännt skärp o en megalång tröja....-på mig iaf. Cindy passar migt perfekt :D

dom fanns i både jeans och vanliga enfärgade. ok, dom var inte smarta nog att göra dom lite högre ibak så man slipper vädra:angel:

Cindy är grymt sköna...men inget att bära om man inte är trådsmal enligt mig, blir lätt stora "valkar" på sidorna:angel:

Men de är grymt sköna i materialet, ganska stora i strl. Har 38 i vanliga fall och 36 i cindy.

ok, tyckte jag såg storlekar i 76 och sådana siffror....vad är skillnaden på dom storlekarna och 36 mm

jaha, då ska jag nog ha en vanlig 36 eller 38. /2 har jag inte sett i och för sig...bara 76 80 osv

Pikeur Cindy är så underbara! kingsland vet jag inte, men tveksam till att de kan vara bättre iaf..

:o
jaha, där ser man. men om jag ska ha korta ben slipper jag ju räkna...verkar ju inte vara min starka sida:p

De tyska märkena som pikeur, cavallo och golden dress har alltid sådana strl märkningar, men är inte så svårt att räkna ut. 76=38, 72=36 osv;)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 391
Senast: Silje
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 245
Senast: Capybara
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka