"Kingston pony"-sadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kockan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 885
K

Kockan

Någon som har den? Vad tycker ni?
Jag vet att det inte är ett så bra märke, men tycker det är svårt att hitta något vettigt till små hästar.
Tänkt till en stor shettis.

Sv: "Kingston pony"-sadeln

Jag vet en shetlandsponny som hade en Stubben Rex. Kan det vara något?

Vet ingenting om Kingston.

Får kolla om de finns i 15".
16" känns som om det blir för långt på hans rygg.

Jag köpte en 15" syntetsadel från Källquist härom veckan. 1275:- = heeeelt okej pris! ;) Ser ut som en lädersadel på håll. Finns i vida och extremvida bommar. Jag skulle inte köpa en Kingston, för jag har hört mycket dåligt om dom, satsa på syntet istället om du vill ha en billig sadel. Hööks har också vida små syntetsadlar. Om du tänkt att lägga ner lite mer pengar har Globus fina allroundsadlar som finns viiida!

En fråga bara? Knarrar den? Endel syntet-sadlar gör ju det och det hatar jag! Undrar om det inte var en sån Källqvist-sadel i syntet jag kollade på förut på Granngården? Är den lätt i vikten? Underlättar ju för barnen då de slipper tunga lädersadlar...

Jag har bara hunnit använda den en gång, och då tänkte jag inte på att den knarrade...Så det tror jag inte! Men jag ska prova imorgon igen så att jag inte ljuger.... ;) Återkommer med besked!
Och ja, det är en mycket lätt sadel! Behändig för barn att sadla med. Barnet som red i min sadel tyckte om att sitta i sadeln, och jag tyckte att hon hamnade naturligt i en bra sits. På dom Granngårdenbutiker som jag varit på har dom inte haft den här sorten, men kanske din har det?

Det var inte Horse-saversadeln från Källqvist?
Mitt Granngården hade bara dem. Hade haft en annan från Willab men de har inte dem som leverantör längre.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
764
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 412
Senast: Efwa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 665
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?