Kingstone!!

Ida_79

Trådstartare
Har funderat på o köpa en sådan sadel allroud!! Har ni provat denna sadel? Är det en bra sadel?
 
Sv: Kingstone!!

Om du använder sökfunktionen så får du fram många svar och åsikter.

Varför inte köpa en begagnad kvalitetssadel för samma pengar? Oftast mycket bättre...
 
Sv: Kingstone!!

Jag har haft en Kingston. För mig och hästen var det en mycket bra sadel, efter flera år sålde jag den till min kompis...som fortfarande har den kvar och rider i. Inga som helst fel på den. Håller form och färg än. en begagnad kvalitetssadel behöver inte vara bättre än en lågprissadel. Ibland kan det löna sig att chansa..har chansat på lågprissadlar 2 ggr, och varit nöjd. För en del kanske det inte funkar, men det gäller ju inte hela Sveriges befolkning ;)...Saker går alltid att retunera.
 
Sv: Kingstone!!

Jag har provsuttit i en ny Kingston-sadel på Börjes och ridit i en 4 år gammal hos en kompis.
Jag tycker inte att det är något fel på sadeln i sig, men kvalitén har jag lite svårt att uttala mig om.
Min kompis sadel såg klart gasnka begagnad ut, men hon hade tydligen varit slarvig med rengöring och sånt. :crazy:

Hur som helst så var den helt ok att rida i och tar man väl hand om den så funkar den säkert utmärkt!
 
Sv: Kingstone!!

tycker inte om kingstone... tycker den ger dåligt stöd och är inte skön att rida i... som någon sa köp en begangnad kvalitets sadel istället...
 
Sv: Kingstone!!

Oki!! Visst att det finns andra begagnade sadlar för samma pris!! Har nog haft 3-4 sadlar hemma o provat men ingen av dom har legat bra!! En verona,zaldi.... zaldin skavde på hans rygg o när jag hade verona sadeln sparka han bakut som en galning i 1 vecka!!! Så nu har jag köpt en kingstone o en gel padd o ha under!! OBS han har inte ont i ryggen el tänderna!!!!
 
Sv: Kingstone!!

Hoppas bara du har plats för en gelpad under sadeln då...
 
Sv: Kingstone!!

säegr som sweet hoppas att det finns plats för padden. Hör ofta att folk lägger pad för att det ska ligga bättre men då måste man gå upp i storlek.
Ingen av mina har helt enkelt sadelläge men man får leta, har provat ett tjugotal sadlar på min innan jag hittade en griffin xwide och en county som passade. brorsans häst har en griffin som ligger bäst hittills men den har han snart vuxitr ur... Att lägga en sån skitsadel på hästen ser jag mest som en nödlösning (pratar om kingston nu, griffinsadlarna är mkt trevliga) under begränsad period...
 
Sv: Kingstone!!

Uch o fy för f*n red i sadeln för första gången idag!! Skritta i väg 2 minuter fick stanna o ta av sadeln... Mer obekväm sadel har jag aldrig suttit i!!! Bred i sätet.skänklarna åkte bak!! I morgon blir de o lämna tillbax :(
 
Sv: Kingstone!!

det var ju det jag sa.... Ren o skär skit är det... En gammal stübben eller lewa kostar inte mycket emr men ger flerfaligt emr med glädje....
 
Sv: Kingstone!!

Jaaaa verkligen!!! Jag har min dressyr sadel så länge!! Får även hoppa i den,fast de gör inte sååå mkt... Ska spara i hop pengar o köpa en riktigt bra sadel o ta ut en sadel provare som hjälper mej!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hej, Har provat en sadel från Lippo på min häst och försöker nu komma fram till vilken modell det faktiskt är. Någon som vet var på...
Svar
2
· Visningar
461
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Ajda
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp