Kippmaskins hjälp!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gretchen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 270
G

gretchen

Är i behov av en klippmaskin som inte vibrerar och som är så tyst som möjligt! Någon som har tips?? :crazy: Har tittat på Moser avalon 1290, den ska väl vara tyst, men hur är det vibben?? Har ingen butik i närheten som säljer den så jag har ingen möjlighet att kolla, det blir väl att beställa på webben... Inte det bästa alternativet, men jag har ingen lust att åka 30 mil för en klippmaskin... :crazy:

Sv: Kippmaskins hjälp!!

den är jättebra. Den är tyst, klart den vibrerar litegrann men min häst som klipptes för första gången förra året stod jättesnällt iallafall när jag klippte med min Avalon.

Jag har en Andis AGC som jag köpte just för att den låter ingenting alls nästan och inga vibrationer heller. Den är lite mindre så det tar längre tid att klippa men klipper jättebra. Den har sladd.

*kl*

Men hur har den här hamnat under Ridning> Utrustning? Klippmaskin måste väl i allra högsta grad vara Hästvård? Eller klipper man bara ridhästar?
*förbryllad* :confused:

En klippmaskin tillhör utrustning.
Jag har en moser o är ju jättenöjd. Har haft den i flera år nu. Tyst o vibrerar lite i jämförelse med andra. För mig är det viktigt med en sladdlös eftersom jag alltid är ensam när jag klipper.

*kl*

Men hur har den här hamnat under Ridning> Utrustning? Klippmaskin måste väl i allra högsta grad vara Hästvård? Eller klipper man bara ridhästar?
*förbryllad* :confused:

Har du inte ett bättre svar än det här så kan du lika gärna låta bli!!! Blev just påminnd om varför jag inte skriver här... Ska inte ett forum vara till för att diskutera frågan i sig och inte hurvida den ligger fel eller inte!!?? :eek:

Jag har en Avalon och är jättenöjd.

Den är riktigt tyst, vibrerar lite och är ändå hyfsat stark. Ett stort plus är ju att den är batteridriven. Har helklippt hästen en gång med den och det tog en evighet... men jag halvklipper för det mesta och då går det utmärkt!

Rekommenderas varmt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 998
Senast: Ajda
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
4 169
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka