Kissa inne i nya lägenheten

B

Boomerang

funderar hur jag ska göra med min kisse. bodde i lägenhet när jag skaffade honom, kastrerade vid sex månader då han började kissa inne :eek: efter mycke tjafs och lite Feliway-spray så slutade han. Flyttade sen hem till mamma & pappa och han fick bo i stooooort hus. Började då om med att kissa inne (var nu ca 1år) lite här och där till mammas stora förtret, men efter veckor med rengöring av kattlåda och sprayning med Feliway så slutade han igen. Försökte han märka revir eller nåt?? Det borde dom väl inte göra som kastrerade?? Nu förstår ni säkert min skräck...att han ska börja om med kissandet nu när jag ska flytta till en ny lägenhet ( :D) hur ska jag göra för att minska riskerna?? Han är nu ca 1 år och 9 månader och har inte kissat inne sen han fann sej tillrätta i huset. Ska jag börja spraya Feliway i förebyggande syfte eller bara va noga med att ha lådan väldigt ren och fräsch och se vad som händer :confused:? Vill ju inte riskera att han ens provar....då det ju lätt luktar kattpiss huuuur länge som helst :mad: och har han en gång kissat så verkar han ju ha svårt att sluta...

Så snälla är verkligen i behov av råd nu!!
 
Ja, troligtvis är det stressen med att muta in ett nytt revir som gör att han kissar inne. Förebygg du med Feli-way om det funkat tidigare, och ta med lådan som den är, dvs ren och fräsch, men inte med helt ny sand. Det är lättare för honom att koppla att det fortfarande är toaletten om inget ändrats med den.
 
jo det verkar ju trots allt som att han märker revir :confused: men jag får prova som du säger att ta med kattlådan med lite lukt :D så han vet vart det ska uträttas, sen blir det nog duschar med Feliway oxå om du tror att det är okej!

tack för hjälpen...fler mottages tacksammast då min nya lägenhet vill va fin å inte stinka :banana:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 036
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 891
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en 17 veckors blandras valp som har svensk-dansk gårdshund, Yorkshire terrier och bostonterrier i sig. Han är VÄLDIGT...
2
Svar
20
· Visningar
9 252
Senast: russinbulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp