kissar inne...

B

**BORTTAGEN**

Min inneboende har en kattunge.
Han har tidigare inte haft några problem att gå på lådan, men nu de sista två veckorna har han börjat kissa inne.
Kattlådan är rengörs varje dag och min katt (en äldre kastererad hankatt) har inga problem att gå på den.
Kattungen har kissat i sängar, på mattor nu senast idag på en påse. Det är knappast fräsch och kattpiss luktar ju som alla vet.. :crazy: För nån dag sen satt katten och kissade PÅ min fot! :eek: Jag stod i mitt rum och borstade håret då jag känner nåt blött och varmt på foten. Då sitter katten precis bredvid min fot och kissar!! :eek: :eek:
Vad tusan ska man göra? Vi försöker skura efter honom och hålla lådan ren, men det börjar bli jobbigt att vara tvungen att vakta honom hela tiden! :crazy:

Nirak
 
En som jag känner säger att man ska ha vars en kattlåda om man har 2 katter. (om dom ej har bott ihopa från början)
Så prova med en låda till :rofl:
 
dom har haft samma kattlåda tidigare och det har fungerat :confused: Han går också och kissar där ibland.

Nirak
 
Hur gammal är katten? Och hur gammal var den när den flyttade från mamman?
Kissar den "onormalt ofta" eller i "normala mängder"?
 
Stäng in katten på t ex toaletten och låt den bo där ett tag tills han lärt sig ordentligt. Katter brukar inte vilja gå utanför lådan när dom bor på ett litet utrymme. Är katten väldigt ung kan det vara så att den inte har fattat att det är på lådan den ska gå.
 
han har gått på lådan sen han var liten utan problem..

Nirak
 
Jag skulle ha tagit katten til vet, risken finns att det är urinvägsinfektion...
Annars får man väl fundera på vilka frändringar som gjorts hemma, kissandet behöver ju inte vara en direkt protest mot toalådor osv, utan kan vara ett uttryck för vilken form av missnöje som helst...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 296
Senast: Bexzor
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 819
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en 17 veckors blandras valp som har svensk-dansk gårdshund, Yorkshire terrier och bostonterrier i sig. Han är VÄLDIGT...
2
Svar
20
· Visningar
9 051
Senast: russinbulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp