Bukefalos 28 år!

kissattack

josefinn

Trådstartare
vår 15veckors mopstik har börjat kissa PÅ en vän när han kommer och hälsar på. Hon är inte helt rumsren än men hon kissar aldrig när någon annan än han håller i henne eller leker med henne utan hon går alltid ifrån när olyckan väl är framme.
Det är endast när han kommer förbi som hon verkar tappa all kontroll över blåsan trots att hon just varit ute och kissat. Ja bara undrar va det kan bero på när det endast är på en person och det inte hänt förr? tacksam för svar
 
Undergivenhetskiss. Jag tror att vännen leker lite för hårt och är lite för skrämmande för mopsen. Valpar och undergivna hundar kan kissa för dominanta hundar och människor för att visa att de är just valpar eller underlägsna, och inte gör några anspråk på att utmana den överlägsne varelsen.

Om vännen blir kelar och leker lugnare kommer hunden sluta att kissa i närheten av honom.
 
Jag tänker att han drar igång valpen lite väl mycket och att valpen blir väldigt uppjagad/stressad.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 293
Senast: Migo
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 277
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 664
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp