Kisseri problem...

AnnaPanna98

Trådstartare
Jag har hört av vallacker kan ha lite problem med sitt kisseri....

Som min häst kissar alltid vid intag från hagen, sen efter ridtur.
Men nu kan han kissa ca 3-4 ggr bara under en timma.
Stönar som bara den och försöker "klämma" ut kisset.
Det kommer inte mkt varje gång.
Undrar bara om hästar kan ha typ urinvägsinfektion som människor, eller vad det nu kan vara för problem.
Han har ingen feber.
Ska man kanske ringa och rådfråga med en veterinär om en penicilinkur?
Är det någon som har varit med om detta kissproblem med era hästar så är jag tacksam för lite tips!:confused:

Sv: Kisseri problem...

Låter som att det kan vara urinvägsinfektion som du skrev. Råder dig till att ringa vet. snarast.

använd sökmotorn.:)
Jag hade samma problem på min för ca 3 veckor sedan och gjorde en tråd om det. Han hade en smegmasten vid urinrörets mynning. Stor, men efter att jag fick bort den så var problemet löst.

Hej!

Kan mycket väl vara urinvägsinfektion.

Min kompis häst gjorde nånting liknande, han gick och småskvätte hela tiden och stönade när han kissade. Dessutom såg dom blod i urinen. Han fick åka till klinik och bodde där nästan en vecka. Dom hittade ingen urinvägsinfektion, men en väldigt inflammerad urinblåsa med sår på.. Lite hippotrim så blev han bättre.

Kolla hos vet. omgående skulle jag vilja tipsa om.

/ Lavinia

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 130
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 164
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka