klåda under fötterna i vecka 27???

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare strösslet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 849
S

strösslet

hejsan! jag har fått sån klåda under trampdynorna...
jag är i vecka 27 och undrar om de kan ha något med saken att göra?
jag har hört talas om gravid klåda.. men under fötterna? och nu efter så många veckor?

min mor påpeka dålig blodcirkulation.. men ja vet inte ?

någon som har varit med om samma ska ? eller vet mer?

Sv: klåda under fötterna i vecka 27???

Jag tycker att du ska säga till din barnmorska om klådan.

Oftast är det för att hunden växer och stramar på olika ställen, och att man usöndrar mycket östrogen( tror jag det var ).

Men det kan i sällsynta fall vara graviditetshepatos (Intrahepatisk cholestas ) ..

Jag har otroligt mycket klåda och har fått utskrivet tabletter som ska motverka..

Senast ändrad:

Ta upp detta med din barnmorska då klåda ffa under fötterna och på handflatorna är karaktäristiskt för hepatos. Det behöver naturligtvis inte vara så och min hepatos yttrade sig främst genom klåda på mage och lår - men det är viktigt att upptäcka och behandla hepatos i tid.

okej tack så mycket det ska ja göra, ska till BM den 12, så ja får fråga henne då. tack tack tacK :)

okej tack så mycket det ska ja göra, ska till BM den 12, så ja får fråga henne då. tack tack tacK :)

Nej! Du ska inte vänta så länge. Framför allt inte om det är främst på fötter och/eller händer det kliar. De vill nog att du kommer direkt. Ring och fråga i alla fall.

okej, då får ja ta och ringa i morgon och höra med dem, blev lite bättre efter ja smorde fötterna med fet salva (har rätt torra fötter) men kliar fortfarande... så ja ringer i morgon :)
tack alla!

Jag hade en nedrans klåda förra graviditeten.
Började under fötterna och i handflatorna,
men sen spred det sig.
Var alldeles sönderriven på benen på slutet. :crazy:

Hoppas det håller sig på en dräglig nivå för dig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: bollen__
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 312
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur