Bukefalos 28 år!

jis

Trådstartare
Häst som kliar sig på kroppen, främst på sidorna och mot rumpan (gnager med tänderna när han kliar sig). Vad kan det bero på?
Jag har inte hitta någon ohyra och pälsätande löss tror jag inte eftersom pälsen är fin, men blir såklart rufsig när han kliar sig.
Hud och päls ser i övrigt fin ut, så hästen kliar inte extremt mycket, men det är ju tråkigt att han alltid är ruffsig.
Inga eksem eller klåda i man och svans, utan det är på kroppen han kliar sig.
Vad kan man göra? Eller är det normalt?
 
Häst som kliar sig på kroppen, främst på sidorna och mot rumpan (gnager med tänderna när han kliar sig). Vad kan det bero på?
Jag har inte hitta någon ohyra och pälsätande löss tror jag inte eftersom pälsen är fin, men blir såklart rufsig när han kliar sig.
Hud och päls ser i övrigt fin ut, så hästen kliar inte extremt mycket, men det är ju tråkigt att han alltid är ruffsig.
Inga eksem eller klåda i man och svans, utan det är på kroppen han kliar sig.
Vad kan man göra? Eller är det normalt?
Sidorna mot rumpan..? Är han avmaskad? En häst kliade sig vid rumpan väldigt mycket och det visade sig att han var full med mask
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 948
Hästvård Min häst har kliat sig nu i ca 2 v. Allt började i samband med att vi släppte ut honom i stor hage från att ha gått i grus sjukhage i...
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vårt kallblod utreds för klåda. Det började med att man ville utesluta hovskabb då han visade lite sådana symtom när han kliade sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 190
Senast: caballus
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 288
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp