Klådan som inte slutar

Hade hemsk klåda ett tag tills tjejen jag var ihop med kom på att det var tvättmedlet som var problemet grannarnas som de använt i tvättstugans maskiner!
 
Jo precis! det var så jag tänkte. Tror inte det är så vanligt med solarier nuförtiden (brun utan sol).

Får ju en att fundera över gymmaskiner och så. Men med lite tur behöver de längre tid på sig. Men jag har definitivt hört om gymrash som går på gym. Vad nu det är mer än klåda.

Ugh, vi gymmar båda några gånger i veckan..
 
Vissa äter ju receptfria allergitabletter mot myggbett...

Haken är att det kanske försvårar för läkare om det fungerar.

Vet du hur lång tid en tablett är effektiv? Tänker om man skulle kunna ta idag och i morgon och skippa det på söndag, eftersom läkartiden är på måndag.
 
Vet du hur lång tid en tablett är effektiv? Tänker om man skulle kunna ta idag och i morgon och skippa det på söndag, eftersom läkartiden är på måndag.
Njaeej, jag har haft en tendens att ta typ en tablett på em kväll (om jag delar hus med hund) eftersom jag somnar som en klubbad säl av dem. Men jag har allergimedicin på recept (och när jag tänker efter vill jag nog byta sort ;) )

Om jag skulle experimentera med mig så skulle jag knapra i mig en halv och räkna med att den räcker en halv dag.
 
Jag använder kestine mot allergi, dels också mot klåda av myggbett eller när min katt har rispat mig och jag får klåda.

Ett annat tips mot klåda är handsprit. Ättika skulle jag nog inte välja att lukta... När jag har fått anafylaktiska reaktioner och suttit i säng på intensiven har jag fått en flaska handsprit (utöver kortison och adrenalin) och ett gäng trasor att badda bort klådan med. Handsprit är återfuktande men man ska väl inte bada i det precis, men bra lindring ger det när man nästan får frossa av klåda.
 
Visst låter det som det? Det jag har läst om det och sett bilder på stämmer överens med våra symptom. Sambo har blivit bättre sedan behandlingen, kliar enbart lite. Själv river jag sönder mig.

Vet du hur du blev smittad? Varken jag eller sambo kan komma på vart, eller hur, han eller jag skulle kunna ha fått det från början.

Jag blev smittad av ett ONS. :meh:
 
Hade det varit rävskabb, så hade det gått över för de små rackarna överlever inte speciellt länge med människor som värddjur :)

Vad det kan bero på är nog svårt att gissa sig till, men som andra sagt; testa kortison/allergimedicin och se om det hjälper mot klådan tills du får hjälp.
 
Vet du hur lång tid en tablett är effektiv? Tänker om man skulle kunna ta idag och i morgon och skippa det på söndag, eftersom läkartiden är på måndag.

Köp desloratadin receptfritt på apoteket. Ta två st på kvällen och prova smörja med hydrokortisonkräm eller mildison. Varva gärna med mjukgörande kräm vid annat tillfälle på dagen. Passa dock för att smörja alldeles innan sänggående för det har en tendens att klia ännu mer strax efter man smörjt, för att sedan lugna klådan.

Är det skabb så är det helt naturligt att klådan är kvar i flera veckor fastän du behandlat tyvärr. Är det inte skabb kan du ha irriterat huden ännu mer med skabbmedlet som är väldigt starkt. Försök ligga på så du får komma till hud så snart som möjligt! Med de svåra besvär du har, oavsett vad de beror på skulle jag tro att du behöver starkare (receptbelagd) kortisonkräm för att få lindring

Hoppas det ger sig snart, klåda är verkligen vidrigt!!
 
Köp desloratadin receptfritt på apoteket. Ta två st på kvällen och prova smörja med hydrokortisonkräm eller mildison. Varva gärna med mjukgörande kräm vid annat tillfälle på dagen. Passa dock för att smörja alldeles innan sänggående för det har en tendens att klia ännu mer strax efter man smörjt, för att sedan lugna klådan.

Är det skabb så är det helt naturligt att klådan är kvar i flera veckor fastän du behandlat tyvärr. Är det inte skabb kan du ha irriterat huden ännu mer med skabbmedlet som är väldigt starkt. Försök ligga på så du får komma till hud så snart som möjligt! Med de svåra besvär du har, oavsett vad de beror på skulle jag tro att du behöver starkare (receptbelagd) kortisonkräm för att få lindring

Hoppas det ger sig snart, klåda är verkligen vidrigt!!
Vet du hur lång tid en tablett är effektiv? Tänker om man skulle kunna ta idag och i morgon och skippa det på söndag, eftersom läkartiden är på måndag.

Glömde svara på frågan! Tabletterna ska tas en gång dagligen. Och tror inte det gör något att du tar innan läkarbesöket
 
Åh vad synd du inte bor här nere. Då skulle jag skickat min kompis som utbildar sin hund i vägglussök till dig direkt. Hon var hos mig i veckan och kontrollerade min väska efter besök i Barcelona. Undrars om det finns någon certifierad hund eller någon under träning som vill öva i dina trakter? Hoppas ni hittar vad det är som kliar på dig!
 
På tal om kortison. Salva till vänster - kräm till höger
Förpackningarna är nästan identiska! Salvan är hemsk att jobba med, krämen bara försvinner :up:
 

Bifogade filer

  • F98AE3B8-9332-41F8-AA8D-6B495D62B36D.jpeg
    F98AE3B8-9332-41F8-AA8D-6B495D62B36D.jpeg
    100,1 KB · Visningar: 32
Uppdatering!

Jag var hos läkaren igår, och han sa att det inte var skabb. Han sa också att han inte har någon aning. Jag visade en bild som sambo tog när det var som värst, och han tittade noggrant på den och sa att det mer ser ut som loppbett. Jag börjar bli uppgiven. Jag ska ringa Anticimex idag och boka in en tid, jag tror inte de kommer hitta något men för säkerhets skull. Jag funderar också på om jag ska kolla upp hunden. Han har som sagt noll symptom, hittar inga loppor eller bett på honom, och han är loppbehandlad två gånger. Dock är de värsta problemen på mig på vaderna och rumpan, och Bruce sover i mitt knäveck på nätterna. Jag har visserligen kli precis överallt, men det är värst där. Är det någon som vet hur vanligt det är att hundar kan gå med loppor eller annan parasit, utan symptom? Vet @Malibu_Stacy kanske?

Läkaren sa att skadedjur i lägenhet är utanför hans område, och det verkar inte vara någon parasit som lever på mig. Men om klådan blir outhärdlig så kan han skriva ut lite starkare antihistamin tills jag får bukt på det. Han sa också att man kan ta prover på en "prick" om man vill, det tar dom 4 veckor att få svar och de enda de egentligen kan se är om det är ett bett eller inte. Men inte från vad.
 
Åh vad synd du inte bor här nere. Då skulle jag skickat min kompis som utbildar sin hund i vägglussök till dig direkt. Hon var hos mig i veckan och kontrollerade min väska efter besök i Barcelona. Undrars om det finns någon certifierad hund eller någon under träning som vill öva i dina trakter? Hoppas ni hittar vad det är som kliar på dig!

Vad smart! Visste inte att hundar kunde spåra vägglöss! Som tur är bor jag i hyresrätt så hyresvärden står för Anticimex besök :up:

Det hoppas jag också!
 
Uppdatering!

Jag var hos läkaren igår, och han sa att det inte var skabb. Han sa också att han inte har någon aning. Jag visade en bild som sambo tog när det var som värst, och han tittade noggrant på den och sa att det mer ser ut som loppbett. Jag börjar bli uppgiven. Jag ska ringa Anticimex idag och boka in en tid, jag tror inte de kommer hitta något men för säkerhets skull. Jag funderar också på om jag ska kolla upp hunden. Han har som sagt noll symptom, hittar inga loppor eller bett på honom, och han är loppbehandlad två gånger. Dock är de värsta problemen på mig på vaderna och rumpan, och Bruce sover i mitt knäveck på nätterna. Jag har visserligen kli precis överallt, men det är värst där. Är det någon som vet hur vanligt det är att hundar kan gå med loppor eller annan parasit, utan symptom? Vet @Malibu_Stacy kanske?

Läkaren sa att skadedjur i lägenhet är utanför hans område, och det verkar inte vara någon parasit som lever på mig. Men om klådan blir outhärdlig så kan han skriva ut lite starkare antihistamin tills jag får bukt på det. Han sa också att man kan ta prover på en "prick" om man vill, det tar dom 4 veckor att få svar och de enda de egentligen kan se är om det är ett bett eller inte. Men inte från vad.

Usch vilken jobbig situation alltså! Det vanligaste är att de har symtom och om Bruce varken kliar eller har bett så får du nog inte mer svar hos veterinären tyvärr. Dessutom har du ju redan behandlat honom två gånger. Kan du hitta en loppa så försök fånga den annars är nog Anticimex nästa steg.
 
Åh vad synd du inte bor här nere. Då skulle jag skickat min kompis som utbildar sin hund i vägglussök till dig direkt. Hon var hos mig i veckan och kontrollerade min väska efter besök i Barcelona. Undrars om det finns någon certifierad hund eller någon under träning som vill öva i dina trakter? Hoppas ni hittar vad det är som kliar på dig!

Coolt! Var hittar man dem, finns det någon samlingssida för ekipage?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 060
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
767
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp