Kladdigt sår

Sv: Kladdigt sår

Jag gillar inte att tvätta hästen med något fettlösande i onödan. Min häst behöver det fett hon har i sin päls för att stå emot vädret.
 
Sv: Kladdigt sår

Med utebliven läkning så pratar jag med vet. Jag ringer inte stup i kvarten heller men när det inte går som man tänkt sig så gillar jag uppföljningen (på bokad tid, inte jour!!).
 
Sv: Kladdigt sår

Ok, bara ett tips:grin: Sen har såpa även en återfettande/mjukgörande egenskap...

Sen håller jag med dig i tidigare inlägg ang att många tycker man ska tillkalla vet i alla lägen... Inget jag gör heller, vet har bättre för sig än att komma och titta på ett småsår...
 
Sv: Kladdigt sår

Hej shaggy..

Hoppas såret har läkt sig nu. Hade ett exakt likadant sår som du beskriver på min pålle för ca 1,5 mån sen, fast på manken.
Det fick han oxå av täcket. Det var oxå som en grop å varit (ursäkta stavningen) Tog jätte lång tid innan det läkte men jag tog inte heller ut vet för det. Du låter som en lung å trygg hästmänniska med massa vett innanför pannan ;) Hetsar inte upp sig i onödan å sånt...

Fler människor som du!!! :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 038
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp