Sv: Kläder med bra kvalitet
Jag tycker Blundstones jodphursskor är riktigt bra, hade ett par förut som höll i många år!
Jag har rätt bra erfarenhet av graninges med, men då har jag haft lite äldre årgångar tidigare. Jag har tyvärr, liksom flera här skriver att kvalitén verkar vara mycket sämre numera. De spricker i sömmarna osv. Nu har jag ett par treadstone som köptes in för en vettig prislapp och de har hittills hållt jättebra, bekväma är de också! Treadstone har även en vinterfodrad variant som verkar jätteskön
När det kommer till kläder är Pikeur min stora favorit. Ridbyxorna är fantastiskt sköna, har perfekt passform och dem har jätte många modeller, färger osv. att välja på så man finner snabbt sina favorit. Finns även vinterridbyxor i softshell med fleecefoder på vintern, helt oslagbara på vintern! En del Pikeur ridbyxor jag har nu har jag haft i 4-5 år, så jag tycker kvalitén är riktigt bra.
I början köpte jag några par Mountain Horse ridbyxor men de var riktigt kassa, jag fick reklamera, eller köpte nya men sömmarna sprack och dem gick sönder efter par några gånger. Deta var dock ett par år sedan, vet inte riktigt hur kvalitén är numera men jag vill inte chansa på deras byxor. Tycker kvalitén verkar dålig fortfarande i förhållande till priset.
Däremot så har jag några äldre mountain horse jackor där kvalié, passform, andasfunktion osv. är jättebra på. Men även när det gäller tröjor och jackor så är pikeur storfavoriten