Kläder/Skor

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Izamoon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 542
I

Izamoon

Vad har era små på sig när ni går ut eller är på dagis inkl skor

Har ni börjat med vinterkläder å skor än?

Sv: Kläder/Skor

Den här tiden är ju så svår för det blir varmt fort.
När jag lämnar vid 10 tiden brukar det vara under +10 grader. Då har han fleesefodrat regnställ, mössa, tunna fingervantar, "halsduk" och ett par tunnt fodrade vinterkängor. (Har inte hittat några fodrade stövlar som passar hans feta fötter å korta ben) (Sånna här från skopunkten)

I väskan packar jag oxå ner en fleesejacka och ett par gympaskor eftersom de kan bli ganska bra varmt framåt eftermiddagen om det är soligt.

Hans regnbyxor har typ ingbygd väst eller vad man ska säga, så blir han varm är det bara att ta av jackan :idea:
26893967.jpg

27061535.jpg

Senast ändrad:

Nu har William lite alla möjliga kläder på dagis så personalen kan välja vad de vill. Men nu i veckan tog jag dit hans gummiställ från HM (=fleecefodrat regnställ). Han har även vanliga regnkläder och överdragsbyxor men det känns lite kallt nu vissa dagar. Han har även tjocksockar, mössa, tumvantar (som fingervantar fast endast med tumme). När vi åker i bilen har han på sig en extra tröja och en tunnare vinterjacka och jympadojjor. Gummistövlar har han redan på dagis om det behövs.

Riktiga vinterkläder som overall och vinterstövlar behövs inte riktigt än här nere i småland. Men visst, det går fort och snart är den riktiga kylan här. Men gummikläderna vet jag att han klarar sig rätt så länge i (det är bara det att det är dem jag köpte förra året så de är i minsta laget).

Fredrik har vinterfodrade gummistövlar som han har mest på dagis, helt suveränt! :D Vinterskor brukar jag inte plocka på förrens det är antingen helt fruset eller när snön kommer.
I övrigt har han just nu flecefodrade regnbyxor och en allväders jacka, typ tunnare täckjacka. Det finns även byxor till den men de är lite stora än så det får vänta. Stora syrran har samma slags jacka och byxor till skolan just nu. Vi har legat runt 0 strecket hela dagen och minusgrader på nätterna och morgon.

Min 3 åring har vinterjacka och överdragsbyxor som är fodrade. Hon har tunn mössa och fingervantar. Bara joggingskor än men det är sista veckan med det också sedan fodrade stövlar!

Min treåring har ett vanligt regnställ, fleecefodrat regnställ, en vanlig höstjacka som personalen väljer mellan. Gympaskor eller gummistövlar. Men jag är inte riktigt nöjd för han blir jättevarm i regnbyxorna som domo ftast sätter på honom så jag tänkte leta upp överdragsbyxor i stället.

Vi har i viss mån börjat med vinterkläder.
När det är svinkallt, med frost ute osv, så har Gry overall på sig när vi går ut på morgonen.
Fram på dagen brukar det räcka med en bra jacka, jeans med strumpbyxor under, och ibland regnbyxor utanpå. Beroende på väder, gummistövlar, gympaskor, eller vinterkängorna :)

Sonen på snart 5 år har på sig följande när han lämnas på dagis :
*Jacka
*Termobyxor
*Tennisskor
*Halsduk
*Mössa
*Fingervantar

Han brukar sällan ha på sig allt när han hämtas på eftermiddagen då det blivit varmare än på morgonen. Dagispersonalen är väldigt duktiga på att hålla koll på vad för kläder som behövs, så det är bättre att det behöver plockas av kläder istället för att han ska frysa.

På denna årstid brukar jag ha fleecefodrade regnkläder, men jag har inte hittat några i sonens storlek .

Liknande trådar

Småbarn Det är mycket kring kläder just nu när hösten är igång. Hur märker ni barnens kläder? Vi har klisterlappar och de sitter ju utmärkt på... 2
Svar
22
· Visningar
1 420
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Islaend
·
Kläder & Bli fin Sådär, nu får vi se om jag får böter när jag kastar dessa skor bland mina vanliga sopor...
Svar
9
· Visningar
431
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Jag ska gifta mig om mindre än 2 veckor, men jag vet i tusan vad jag ska ha för skor, och det börjar verkligen brinna lite i knutarna... 2
Svar
29
· Visningar
2 251
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka