astronaut

Trådstartare
Tänkte köpa lite kläder till ena syrrans syskonbarn.
Men de behöver ju lite specialkläder och jag har frågat i varenda affär i Skövde om just den storleken, det hade dom inte.

Barnen är hmm.. 3 månader och har storlek 40..
Är det någon härinne som vet om det finns en affär i närheten av Skövde som har så små kläder? :)

Sv: Kläder

Tänkte köpa lite kläder till ena syrrans syskonbarn.
Men de behöver ju lite specialkläder och jag har frågat i varenda affär i Skövde om just den storleken, det hade dom inte.

Barnen är hmm.. 3 månader och har storlek 40..
Är det någon härinne som vet om det finns en affär i närheten av Skövde som har så små kläder? :)

oj det var liten storlek.. går det inte hitta på nätet? vet att Ullared har men du har väl en bit dit.

sen OT, men din syrras syskonbarn borde väl bli dina syskonbarn med eller? ;)

oj det var liten storlek.. går det inte hitta på nätet? vet att Ullared har men du har väl en bit dit.

sen OT, men din syrras syskonbarn borde väl bli dina syskonbarn med eller? ;)

Oj, menade visst min syrras barn dvs; mina syskonbarn :angel:

Mjo, de hade storlek 38 vid födseln; prematurer.
29955637.jpg

Dockan är ca 52 cm lång.. så.. stora är dom inte, tjejen är 2 cm kortare än det verkliga barnet på bilden..

Mjo, känns lite väl för dyrt att åka till Ullared för o köpa två - fyra klädesplagg :(

Ska kika på nätet o se.

Senast ändrad:

När jag var på barnens hus så hade dom faktiskt några klädesplagg i stl 38 o 40. Det var dock inte många o i Östersund, men det kanske finns även nere hos dig. Annars är väl internet det enda ställe jag kan komma på.

*länk borttagen av moderator*

Senast ändrad av en moderator:

googla på just prematur o kläder så tror jag du hittar. jag vet att babyland har men vet inte om det finns överallt.

Min dotter hade 40/44 när hon föddes, och hon var inte ens prematur ;)
Tipsar om en sida via PM, om du inte hittat den redan.

Dottern hade 44 när hon föddes, det fanns då (2008) i vart fall på H&M (minsta storleken som finns där)
Storlek 40 däremot, det finns säkert en hel del, jag fick flera sökträffar på google när jag sökte på "barnkläder prematur", lycka till! :)

VAd könt att det verkar ha gått bra med dem!! Man är rätt liten om man har srtrl 38... Vet att Babyproffsen här har prematurkläder - tittade och förundrades över att man kan vara en sådan liten människa ;)

Vet att minimundus i Tidaholm har haft kläder från storlek 40. De har även en shop på nätet.

Hur stor är hon nu? Vår plutt var 47 cm fullgången och han är ju en bit kortare än sina kompisar. Ja jag har ju också rätt nära till marken som du vet :angel:

Elina har växt ikapp jättefint :) Hon var vid 18 månader 79,5 cm lång. Så hon är typ i mindre delen av normalstor. Och älskar andra barn, så det börjar bli dags att ses igen! Lite playdates är alltid välkommet :D

VAd könt att det verkar ha gått bra med dem!! Man är rätt liten om man har srtrl 38... Vet att Babyproffsen här har prematurkläder - tittade och förundrades över att man kan vara en sådan liten människa ;)

Ja. Ludde kom hem från sjukhuset igår igen. Han fick en vanlig förkylning som slutade i lunginflammation. Läkarna vågade inte säga till syrran o hennes man att de inte ville hoppas på att han skulle överleva.

Hemma nu o frisk - huvudsaken! :)

Går hon på förskola? Jag vill bara träffa förskolebarn för annars kanske han kommer med någon smitta som hemmabarn inte får :angel: Vi är alltid på att träffas ;) Han tycker också det är superroligt med andra barn! Och hans mamma också...

Hur stor är hon nu? Vår plutt var 47 cm fullgången och han är ju en bit kortare än sina kompisar. Ja jag har ju också rätt nära till marken som du vet :angel:

Kan bara tala om att min förstfödda var väldigt liten både längd och viktmässigt. Numera är hon längre än mig, men fortfarande viktmässigt lite efter en del jämnåriga.

Ja men jag är väldigt kort så vår son har tyvärr lite att brås på ;) Han kommer nog inte att växa på som andra små barn med längre föräldrar!!

Oj! Vad skönt att det gick bra ändå!!! Och förhoppningsvis blir väl risken att ngt ska hända mindre ju större de blir. Håller tummarna för att allt fortsätter funka!!

Oj! Vad skönt att det gick bra ändå!!! Och förhoppningsvis blir väl risken att ngt ska hända mindre ju större de blir. Håller tummarna för att allt fortsätter funka!!

Jag med (han förtjänar att slippa respirator nu..), jag ska lära de två barnen massa hyss; såsom att skrämma sin mamma, kittla henne o.s.v :angel: (som jag har lärt alla mina syskonbarn förvisso, haha).

OT:
Har hittat lite kläder nu som jag hoppas få innan julafton!

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 657
Senast: Badger
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 406
Senast: Dyngpeter
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 436
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka