Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fair enough.Fast nä. Klädkod handlar inte bara om säkerhet och skydd, utan också om någon sorts respekt för arbetsplatsen och kollegorna. Man klär sig ordentligt när man går till jobbet, helt enkelt. Jag lodar inte in på jobbet i träningsbyxor och brottarlinne, oavsett om där är kunder. Mitt jobb har ingen formell klädkod, men informellt finns det en.
Jag tillhör de blekfetas skara...
Folk verkar klä sig i normal omfattning utan klädkod på jobbet. Är ganska säker på att folk skulle bli sura om någon sa något. (Finns kanske ett par damer som har väldigt korta klänningar, men tror inte det skulle gå bort under någon klädkod) Själv sätter jag inte på mig riktigt fritidsiga kläder (som linne utan en kofta i närheten, shorts har jag aldrig haft på jobbet) förrän det är semestertider och ingen är där.Ja nu gnäller jag. Men...killen som sitter mittemot mig har kommit till jobbet i någon sorts brottarlinne. Och han är rätt blek och lönnfet. Dvs inget att vila ögonen på. Nu är sommaren här och folk luktar inte blommor direkt tyvärr. Jag luktar säkert också nu när jag svettas trots daglig dusch och deo. Man känner ju inte själv hur man luktar.
Har ditt jobb någon sorts klädkod? Hur avklädd är det ok att vara? Jag jobbar på ett lager. Inga kundkontakter.
Sommartid hör jag till de brunfetas skara () och jag skuttar glatt omkring i linnen och korta shorts, men jobbtid är det långbrallor och rock med 3/4 ärm som gäller enbart av skyddsskäl. Hade vi fått jobba mer lättklädd och risken för skador varit låg/obefintlig, så hade de flesta nog jobbat i linne/kortärmat och shorts/3/4 brallor för det är varmt och kvalmigt.
Alltså... jag är antingen likblek eller kräftröd. Brun existerar inte för min hud![]()
Hade de inte partytält då? Kanske var annat företag som körde då iofs men nu ser man ju partytält egentligen större delen av året för att skydda mot sol, regn osv.Minns för hundra år sen när jag var väktare och sedan skyddsvakt på en hamn i Stockholm där kryssningsfartyg la till. Kravet var uniform såklart och det var fantastiskt att stå i solen i 30 grader med ullbasker, långärmad skjorta, slips, långbyxor och kängor, inget av de andades och man fick inte ha kortärmad skjorta, pikétröja eller keps (som också fanns i "kollektionen") pga kunden inte accepterade det. Sedan stod man där, mitt i solen, vid hamnkanten i 10 timmar, utan chans till skugga.
Hmm inser förresten att dessa klänningar skulle gått bort under klädkoderna. De är inte ens i samma breddgrad som knänaFolk verkar klä sig i normal omfattning utan klädkod på jobbet. Är ganska säker på att folk skulle bli sura om någon sa något. (Finns kanske ett par damer som har väldigt korta klänningar, men tror inte det skulle gå bort under någon klädkod) Själv sätter jag inte på mig riktigt fritidsiga kläder (som linne utan en kofta i närheten, shorts har jag aldrig haft på jobbet) förrän det är semestertider och ingen är där.
Nej men det kanske har kommit på senare tid. Detta var 2004-2005. Gamla Falck, G4S (men de finns väl inte nu heller). Det var horribelt. Många höll på att svimma osv.Hade de inte partytält då? Kanske var annat företag som körde då iofs men nu ser man ju partytält egentligen större delen av året för att skydda mot sol, regn osv.
Ah, idag är det andra som har den kunden. Om de inte bytt på senare tid. G4S blev uppköpta så förhoppningsvis har de bättre villkor. Det där är ju inte sunt, facket borde ha blandats in och satt stopp.Nej men det kanske har kommit på senare tid. Detta var 2004-2005. Gamla Falck, G4S (men de finns väl inte nu heller). Det var horribelt. Många höll på att svimma osv.
Advokatbyrå.. Klädpolicyn är två sidor lång
Inga tatueringar synliga tack, inte ens på de våningsplan dit klienter inte är välkomna
"Bekväma skor" får inte användas på klient-planet... Jisses.
Funderar på att sondera terrängen med trekvartsärm idag. Tänker man kan ju dra på sig kavaj om man ska till klient-planet.
Jag kan donera lite pigmentför jag har snott allt, så mina syskon fick noll (kritvita som blir röda och sen kritvita igen
)
Inte ens vintertid är jag helt likblek och det räcker med att solen tittar på mig så blir jag brun. Igår konstaterade min kollega som är naturligt brunhyad att jag är lika brun som henne och än har sommaren knappt börjat
Ser dock inte riktigt varför det skulle vara "värre" att vara blek och småfet, än brun och småfet eller för den delen bara småfet![]()
Minns för hundra år sen när jag var väktare och sedan skyddsvakt på en hamn i Stockholm där kryssningsfartyg la till. Kravet var uniform såklart och det var fantastiskt att stå i solen i 30 grader med ullbasker, långärmad skjorta, slips, långbyxor och kängor, inget av de andades och man fick inte ha kortärmad skjorta, pikétröja eller keps (som också fanns i "kollektionen") pga kunden inte accepterade det. Sedan stod man där, mitt i solen, vid hamnkanten i 10 timmar, utan chans till skugga.
Nej men det kanske har kommit på senare tid. Detta var 2004-2005. Gamla Falck, G4S (men de finns väl inte nu heller). Det var horribelt. Många höll på att svimma osv.
Det är det, har en kollega från Falck-tiden som jobbar där på det andra bolaget. Det verkar iallafall bättreAh, idag är det andra som har den kunden. Om de inte bytt på senare tid. G4S blev uppköpta så förhoppningsvis har de bättre villkor. Det där är ju inte sunt, facket borde ha blandats in och satt stopp.