Eftersom jag jobbar på en vc ingår jag i en klädkod där, arbetskläder står arbetsgivaren för. Antingen kan man ha både byxor och tröja eller så kan man välja att tex ha väst. Eller nu på sommaren nåt längre klänningsaktigt plagg, som jag ser rätt många kvinnor använda.
Jag däremot ogillar arbetskläder av princip- oftast är de inte snygga, passar dåligt och andas dåligt så man koks levande i dem. Då jag är tjock och fet passar jag inte arbetskläderna.... en väst, med min namnskylt på, drar jag över min tröja när jag ska gå en runda i korridorerna så att patienter ser mig, ska jag bara till toa eller ta en fika så tar jag inte på den oftast. Frågan är hur länge jag kan smita undan det innan chefen påminner mig om klädkoden...

Jag är ju bara medicinsk sekreterare och har ingen patientkontakt, det är ju inte riktigt ekonomiskt försvarbart att köpa arbetskläder som passar tjocka mig ändå, när jag rör mig så lite i byggnaden!

:idea1:
Komiskt att den här tråden kom upp faktiskt! Pratade med dottern om just kläder. Hon klär sig i korta shorts och korta linnen när hon går till skolan- det är vaaaarmt, säger hon. Ett svårt ämne att beröra för jag tycker inte det gör något samtidigt som jag faktiskt tycker att det gör något. Man ska klä sig anständigt även i skolan, men vad är anständigt och varför reagerar man ibland när någon utmanar det där gamla "anständigt"?
JAG tycker inte det är snyggt med linne som knappt når till naveln eller shorts som knappt döljer rumpan, inte i skolan och inte på en arbetsplats, men nog fasen gillar jag stilen som sådan ändå, det kan absolut vara snyggt- på rätt ställe, fritidsklädd som att säga. Svårt i alla fall, att förklara för en 14 åring att kanske välja andra kläder till skolan trots att det i grunden inte är fel att klä sig så.