Klädregler

Bukefalos 30 år!

Men det är ingen bestraffning.
Det är att det skall vara lika för alla och att alla skall vara lika.
Inom vissa yrken är det mest lämpligt.

Gillar man inte det så kan man väl välja andra yrken?
Det finns massor av yrken där det inte spelar någon roll.
Uniformsyrken är inte något av dessa.
Menar du att ett kors eller en sjal väcker så mycket obehagskänsla hos dig trots att personen i yrket är artig och trevlig och utför sitt jobb?

För om inte, ser jag inte varför det ska drabba de som beter sig att andra inte kan göra det. Vi är olika, unika människor. Uniformen visar bara samma arbetsgivare, samma värdegrund osv. Man är inte livegen plötsligt och jag tycker inte att ens egna själ ska försvinna för att man har en uniform. Hur ska människor kunna vara toleranta för olikheter när det inte ens tillåts inom yrken? För att några där inte kan bete sig, och som man egentligen kan hantera enligt de lagar och regler som redan finns. Det är trots allt inte tillåtet att bete sig som en rövhatt och idiot på sin arbetsplats.

Gillar man inte trossymboler som bara bärs av trevliga människor som utför sitt jobb så anser jag att man får arbeta med sig själv.

Ja precis.
Och därför så är det i många sammanhang lämpligt att varken religion eller politisk tillhörighet syns.

Det gäller att hålla nere orsaker till konflikter när det riskerar att bli stökigt.
Det sättet anser jag bara föder mer intolerans i samhället.

Det sättet anser jag bara föder mer intolerans i samhället.
Det är det sätt som skall användas när det finns risk för konflikter.
Lågaffektivt på alla plan.

Idioter, rövhattar och stökiga människor är alltid något som behöver hanteras. De går inte att trolla bort eller ändra på.
Så de människor som arbetar med att hantera dessa besvärliga människor måste ligga lågt på många olika sätt. Bl.a. genom att inte bära vare sig religiösa eller politiska symboler.

Med din logik så skulle alla kriminella också bara behöva skärpa sig. Så skulle vi inte behöva vare sig låsa våra bilar eller våra hem eller behöva vara vaksamma mot bedragare.
Men ändå så låser vi våra hem och bilar och försöker skydda oss mot bedragare.

Det är det sätt som skall användas när det finns risk för konflikter.
Lågaffektivt på alla plan.

Idioter, rövhattar och stökiga människor är alltid något som behöver hanteras. De går inte att trolla bort eller ändra på.
Så de människor som arbetar med att hantera dessa besvärliga människor måste ligga lågt på många olika sätt. Bl.a. genom att inte bära vare sig religiösa eller politiska symboler.

Med din logik så skulle alla kriminella också bara behöva skärpa sig. Så skulle vi inte behöva vare sig låsa våra bilar eller våra hem eller behöva vara vaksamma mot bedragare.
Men ändå så låser vi våra hem och bilar och försöker skydda oss mot bedragare.
Jag håller inte med dig helt enkelt. Den som beter sig illa är den som ska straffas. Inte den som är olik och sköter sig. Vi ska inte göra oss likadana för att det finns människor som missköter sig, de ska straffas, inte vår olikhet.

Men vi får vara överens om att vi är oense i frågan.

Att nicka åt någon som har sjal likstället jag med att man på en MC hälsar när man möter andra på MC, jag tror inte alla jag ser ute på vägarna tillhör kriminella gäng av den orsaken. 😂
Jag som åker mycket buss ser ständigt bussförare nicka till varandra vid möten. Undrar vad det har för hemlig pakt, om det inte är "Hej på dig, samma jobb som jag!" :D

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka