Klänning på jobbet!

MiniLi

Trådstartare
Eftersom byxor kan vara rent plågsamt när man har mensvärk (vilket händer titt som tätt numera, jäkla hormonspiral) har jag fattat tycke för att ha klänning på mig till vardags. Behöver uppdatera garderoben, så hit me med alla supersnygga och lite lagom casual klänningar som passar fint på jobbet!

Jag jobbar som psykolog. Det går helt bort att ha kortkort eller liknande, känner mig inte helt bekväm i mer dressad casual på just klänningsfronten utan gärna lite lagom avslappnat men ändå stilrent!
 
Eftersom byxor kan vara rent plågsamt när man har mensvärk (vilket händer titt som tätt numera, jäkla hormonspiral) har jag fattat tycke för att ha klänning på mig till vardags. Behöver uppdatera garderoben, så hit me med alla supersnygga och lite lagom casual klänningar som passar fint på jobbet!

Jag jobbar som psykolog. Det går helt bort att ha kortkort eller liknande, känner mig inte helt bekväm i mer dressad casual på just klänningsfronten utan gärna lite lagom avslappnat men ändå stilrent!
Jag kör med Gudrun Sjödens kjolar och klänningar.
Dom är sköna för magen
Men det kanske är lite för bohemiskt?
 
Jag gillar också klänning på jobbet och gillar klänningarna nedan. Jobbar på reklambyrå :)

36-8833.jpg

(ekologisk bomull dessutom!)

hmprod


36-7947.jpg


36-3783_model.jpg
 
De senaste åren har Indiska tagit in ganska många klänningar som funkar på kontoret. Jag har 4-5 st därifrån, brukar kombinera med koftor.
 
Knit Skater Dress från Forever 21 är det bästa köpet jag nånsin gjort, och jag har den i fyra olika färger nu. Billig men fantastiskt bra kvalitet och den finns i många olika färger. Jag har haft mina två första i 1,5 år nu, använder dem ofta och de har inte blivit ett dugg noppiga eller tappat form på något vis. Beroende på hur lång du är är de jättelagom i längd och passform tycker jag - jag är 160 cm lång och storlek S slutar ett par centimeter ovanför knät bara.

Länk: http://www.forever21.com/UK/Mobile/...category=dress&productid=2000057826&curpage=1
 
Eftersom byxor kan vara rent plågsamt när man har mensvärk (vilket händer titt som tätt numera, jäkla hormonspiral) har jag fattat tycke för att ha klänning på mig till vardags. Behöver uppdatera garderoben, så hit me med alla supersnygga och lite lagom casual klänningar som passar fint på jobbet!

Jag jobbar som psykolog. Det går helt bort att ha kortkort eller liknande, känner mig inte helt bekväm i mer dressad casual på just klänningsfronten utan gärna lite lagom avslappnat men ändå stilrent!
Jag älskar Filippa K-klänningar. Håller år ut och år in och är lagom långa tom för mig som är närmre 180 (178 typ). Lagom casual med rätt tillbehör och sköna, tämligen strykfria och inte urringade.
 
Åh så mkt tips! Gillar! :up:
Mer bilder! :D

Mina två mest välanvända klänningar just nu är faktiskt från Ica Maxi (:o), stötte på dem av en slump och de är riktigt fina. Men kvaliteten är ju sådär, den ena börjar bli noppig nu efter några månader..
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 854
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp