Klätterställning mm

M

Millimetern

Så här ser vår hemmabyggda klätterställning ut!!

Sedan ha vi även byggt ett "fort" åt dom


Hur har ni gjort till era katter??
Ser gärna bilder och blir inspirerad till nya projekt :)
 
Det där låd-fortet tyckte jag såg coolt ut!!
skulle nog mina katter tycka om!!
 
Det är byggt av flera små kartoner som är ihoptejpade i skarvarna...

Sedan har vi skurit ut ett hål i varje tak/golv så dom kan komma vidare till nästa våning...har placerat hålen diagonalt i hörnen så dom får mycket plats att ligga på...
sedan kilat fast den upp mot taket.
Och sedan små fönster på varje våning mest så vi kan hålla koll på dom små galningarna... :bump:

Dom älskar att klättra i den!! :D
 
Jäklar vad läcker fortet var... :D :D
Där skulle våran kattunge älska att husera... :D

Vi har bara vanliga köpta klöspelare. Funderat flera ggr på att göra, men är för lat. :smirk:
 
Häftigt fort! Där skulle nog mina kissar också gilla att busa runt. Vi håller själva på att bygga en klätterställning åt våra katter, men vi har stött på ett problem! Vi får inte tag i sisalrep (som man ska ha?). Vet nån vart man kan köpa sånt i Sthlms-trakten så är jag oändligt tacksam!!

God fortsättning på det nya härliga året!
 
kolla om ByggMax finns där nere...Vi hittade sisal där för en ganska billig peng...det är iof tunnare än det vi använde först men det blir nog mycket bättre tror vi.

Lycka till och lägg gärna ut någon bild om du har möjlighet :banana:
 
Tusen tack för tipset! Det finns ett ByggMax i min kommun så där ska jag genast kolla. Det hade jag inte ens tänkt på själv....... Hur mycket går åt på ett ungefär?
 
Det brukar gå åt rätt mycket!!

Nu köpte vi en rulle med 420m och den kostade 199:- tror jag....
Men då har vi planer på att bygga många olika ställningar och sedan ev sälja dom.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
573
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 640
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 332
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
798
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp