Försäkringar till katt

Både Wilma och lille Skrutt kommer att flytta till Hedvig och få premiumförsäkringar för 160 000 kr. De har även lägre tak där TR ingår.
https://jämförkattförsäkring.se/hedvig-kattforsakring/

Fast här står det att TR inte ingår?

Screenshot_20240212_214747_Samsung Internet.jpg
 
Så om man har Katt Extra så kan man lägga alla 60.000:- eller vad man nu har för tak på TR om det skulle vara så, men om man har den mindre kattförsäkringen med tilläggsförsäkring för TR så har man bara 6000:-. Inte undra på att min hjärntrötta skalle är förvirrad... :confused:(Av någon anledning kan jag inte öppna försäkringsbrevet på telefonen, och jag har min privata dator igång någon gång i kvartalet så jag har faktiskt inte kollat vad det står på hans "Korat extra".)

Hos Lassie är det ordinarie tak som gäller för TR, 40', 60' resp 140' beroende på vilken man valt.

Ja, nått sånt. Malla har katt Extra, så har inte kollat de andra så noga.
 
Aj, du har rätt! Jag läste fel, få kolla lite mer ser jag.
Nu har jag fått mail från Many Pets att när min försäkring upphör hos dem så kommer jag erbjudas att teckna ny försäkring hos Hedvig, med exakt likadana villkor som jag har nu. Idag har vi TR hos MP så då måste det ju även ingå vid en flytt till Hedvig enligt avtal? :confused:

Det är kanske bara nytecknade som det inte gäller på?
 
Nu har jag fått mail från Many Pets att när min försäkring upphör hos dem så kommer jag erbjudas att teckna ny försäkring hos Hedvig, med exakt likadana villkor som jag har nu. Idag har vi TR hos MP så då måste det ju även ingå vid en flytt till Hedvig enligt avtal? :confused:

Det är kanske bara nytecknade som det inte gäller på?

Ring och dubbelkolla. Jag fick ett samtal från Hedvig efter att ville kolla in priset och fyllt i några uppgifter som ville veta om jag skulle teckna en försäkring. Förutom stor så är det inte så bättre villkor än hos Folksam så jag är nog kvar där tills vidare. Har lite tid på mig att ta beslut eftersom försäkringen går ut 24 maj.

Undrar om jag isof ska uppge att hon opererats för paradondit eftersom det ändå inte täcks av försäkringen?
 
Ring och dubbelkolla. Jag fick ett samtal från Hedvig efter att ville kolla in priset och fyllt i några uppgifter som ville veta om jag skulle teckna en försäkring. Förutom stor så är det inte så bättre villkor än hos Folksam så jag är nog kvar där tills vidare. Har lite tid på mig att ta beslut eftersom försäkringen går ut 24 maj.

Undrar om jag isof ska uppge att hon opererats för paradondit eftersom det ändå inte täcks av försäkringen?
Jag har fått mail från Hedvig nu att när Skruttis försäkring går ut så kommer Hedvig att erbjuda samma villkor, utan karens och de problem som redan finns täcks av hans nya försäkring, inklusive tänder, så det gäller nyteckningar. Synd jag inte hann byta på Wilma och mammas katt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 801
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
6 558
Senast: Mumfie
·
Hundhälsa Jag har 2 blandraser. William 4 år. Har tidgare varit behandlad för klokapselbrott men har idag starkare klor. Melvin 6½ år som har...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp