Klantarsle, missat maila lärare.

californication

Trådstartare
Hej hopp,

Jag läser en kurs på 30 hp på universitetet, distans. Den är uppdelad i flera "teman" och vi är nu klara med tema 1, tema 2 har sedan en annan lärare och startar på måndag.

Vi hade fått mail från denna lärare på tema 2 att vi skulle maila önskemål om gruppindelning senast igår kl 08.00, jag missade dock datumet då jag trodde att vi skulle maila senast imorgon. Klantigt? Oerhört. :arghh: I samma mail står det också att tema 2 skall finnas tillgängligt som igår fm senast, men jag kan fortfarande inte se det.

Jaha. Tror ni att jag inte ser Tema 2 för att jag missade att maila och på något sett blivit struken från kursen? Eller är det bara försenat? Eller ja. Alltså jag vet inte. Jag blir ju jätteorolig nu att jag blir kickad för att jag missade att maila önskemål. Jag tolkade dessutom önskemål som just önskemål och att det inte var något obligatoriskt utan att man bara blir placerad i en grupp annars.

Målar jag fan på väggen? :p Snälla säg att jag bara målar fan på väggen, haha. :meh:
 
Har aldrig varit med om att man blivit struken för att man missat maila om önskemål om grupp, utan då har man helt enkelt placerats i en grupp av läraren. Att önskemål om gruppindelning skulle innebära att man måste maila och säga att man inte har några önskemål låter ju helt knäppt.
 
Har aldrig varit med om att man blivit struken för att man missat maila om önskemål om grupp, utan då har man helt enkelt placerats i en grupp av läraren. Att önskemål om gruppindelning skulle innebära att man måste maila och säga att man inte har några önskemål låter ju helt knäppt.

Haha, ja jag tycker det också. Men jag blir ju sjukt nojig nu när jag inte kan se Tema 2. :nailbiting: Jag har ju såklart mailat läraren men det är ju lördag och jag är otålig. Äsch, det borde lösa sig.
 
Jag hade tolkat precis som dig, dvs om jag inte hade något önskemål så hade jag låtit bli att mejla överhuvudtaget. ;) Ni har ingen FB-grupp så du kan kolla om de andra som läser samma kurs kan komma åt och se saker?FB-grupperna har varit toppen tycke jag när det gäller att bolla såna där säker eller fundera på var läraren egentligen menar när hen säger något. ;)
 
Jag hade tolkat precis som dig, dvs om jag inte hade något önskemål så hade jag låtit bli att mejla överhuvudtaget. ;) Ni har ingen FB-grupp så du kan kolla om de andra som läser samma kurs kan komma åt och se saker?FB-grupperna har varit toppen tycke jag när det gäller att bolla såna där säker eller fundera på var läraren egentligen menar när hen säger något. ;)

Vi har en facebookgrupp men den är snarare för hela avdelningen än bara min kurs. Inte sett till en enda kursare där faktiskt. :D
 
Vi har en facebookgrupp men den är snarare för hela avdelningen än bara min kurs. Inte sett till en enda kursare där faktiskt. :D
Kolla med de andra i din kurs om ni inte ska starta en egen grupp bara för eran kurs, vi har gjort grupperna hemliga och bjudit in via mejl. Speciellt trevligt när seminariegrupperna är för stora så det blir ingen diskussion utan snarare läxförhör och läraren tillåter inte diskussion i chatten eftersom det stör hen, alltså chattade vi på FB istället under seminariet och fick ut betydligt mer av seminariet än om vi bara hade presenterat våran lilla del. Jag läser också på distans kanske jag ska tillägga. ;)
 
Jag antar att jag är övernojig efter att ha läst tråden om Singoallas problem med universitetet. :rofl: Okej, jag skall försöka chilla. Tack hörrni! :p
 
Kolla med de andra i din kurs om ni inte ska starta en egen grupp bara för eran kurs, vi har gjort grupperna hemliga och bjudit in via mejl. Speciellt trevligt när seminariegrupperna är för stora så det blir ingen diskussion utan snarare läxförhör och läraren tillåter inte diskussion i chatten eftersom det stör hen, alltså chattade vi på FB istället under seminariet och fick ut betydligt mer av seminariet än om vi bara hade presenterat våran lilla del. Jag läser också på distans kanske jag ska tillägga. ;)

Vi får faktiskt diskutera och chatta fritt. I alla fall med den läraren jag haft hittills. Han har varit kanonbra. :D Hoppas nästa är lika trevlig. :angel:
 
Vi får faktiskt diskutera och chatta fritt. I alla fall med den läraren jag haft hittills. Han har varit kanonbra. :D Hoppas nästa är lika trevlig. :angel:
I min nya kurs måste vi backa allt vi säger med källor om det är något vi har läst någonstans. Så under tiden som vi pratar måste vi, i chatten, lägga in korrekta källhänvisningar.

Jag kan verkligen inte fatta hur seminarierna ska kunna flyta på bra när det är så.
 
I min nya kurs måste vi backa allt vi säger med källor om det är något vi har läst någonstans. Så under tiden som vi pratar måste vi, i chatten, lägga in korrekta källhänvisningar.

Jag kan verkligen inte fatta hur seminarierna ska kunna flyta på bra när det är så.
:D Vi läser religion och mystik så det känns som om det är svårt att verkligen hitta några riktigt bra källor... Speciellt när vi diskutera hur vi upplever något. ;)
 
I min nya kurs måste vi backa allt vi säger med källor om det är något vi har läst någonstans. Så under tiden som vi pratar måste vi, i chatten, lägga in korrekta källhänvisningar.

Jag kan verkligen inte fatta hur seminarierna ska kunna flyta på bra när det är så.

Jisses. Ja, våra seminarier har främst varit just diskussioner och reflektioner, vad vi själva tror och hur vi tolkar så det har vi inte behövt. Som tur är. Hade blivit tokig!
 
Spontant känns det ju som att det inte kommer bli mycket sagt alls på de där seminarierna. Eller så kommer folk superförberedda och allt blir helt magiskt.

;)
Ha! Ja men eller hur.

:D Vi läser religion och mystik så det känns som om det är svårt att verkligen hitta några riktigt bra källor... Speciellt när vi diskutera hur vi upplever något. ;)

Jisses. Ja, våra seminarier har främst varit just diskussioner och reflektioner, vad vi själva tror och hur vi tolkar så det har vi inte behövt. Som tur är. Hade blivit tokig!
Fast på universitetsnivå handlar det ju inte bara om att prata och analysera på en "jag tycker"-nivå utan även kunna studera olika källor och teorier och argumentera för eller emot. Jag har inget problem alls med att vi inte bara ska sitta och 'tycka' men tycker att det är absurt att vi ska källhänvisa under ett seminarium. Rimligtvis borde det räcka med att säga "till skillnad från vad XX hävdar, är det svårt att se tydliga tecken på YY i boken".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp