Klantig veterinär??

G

glimmie

Min skogis har fått ett jätte stort sår nedanför det ena örat, när vi var hos vet. så skulle dom raka bort håret där så att det skulle bli lättare för oss att smörja in honom.
Men det var inte bara håret som blev bortrakad utan även morrhåren....klantigt?

Kommer det att växa ut igen?

Ni kan kanske tänka er hur roligt det ser ut med en skogis som har en tratt på huvudet, hela ansiktet med sår och därför salva på hela ansiktet också. Halva morrhår OCH inget hår på den ena sidan av huvudet...hehe..ja inte är han så vacker som han brukar vara iaf.
 
vad bra då =)
jag hade faktiskt ingen aning, jag menar morrhår är ju en speciell sorts hår, och det finns ju där för en väldigt speciell anledning.
 
morrhåren på katten ramlar ju av när de e "klara" liksom. Då växer det ut nytt. Så det gör det på din katt med. Kan tänka mig att katten inte e glad me strut på huvudet?
 
Jo det stämmer ju nu när du säjer det, ibland kan man ju hitta ett morrhår här och där.

Han skäms nog ganska mycket för dom andra katterna, ligger mest under sängan och surar över att vi stoppar i honom en massa piller och smörjer honom med salva hela tiden.
Jag hoppas bara att han blir samma vanliga katt igen när den här mardrömmen är över.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 418
Senast: lilstar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 282
Hundhälsa Vi har haft återkommande besök hos veterinären sedan vår samojed 3,5år var 4 månader gammal. Återkommande öroninflammtioner...
2
Svar
27
· Visningar
3 697
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick mitt första gråa hårstrå när jag var 25 år. Tyckte att det kändes lite orättvist tidigt… Men på den vägen fortsatte det. Jag...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp