klapperboots

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 808
Sv: klapperboots

*lånar knapp*
jag tycker det är urfränt med klapperboots på tex fälttävlanshästar. gröna träns med vit fodring - grön/vit dress och hjälm - grön vitt schabrak och sen fördtåss varannan grönvita klappareboots!! haha :banana: tycke de edöhäftigt! kul att det inte ska vara prydande svart å blankt jämt...

oj råkade skriva två inlägg:P Jag är faktiskt inte så bekant med att vuxna använder det men en kompis som rider SM på stor häst har det:P

Många har ju klapperboots på sina islandshästar för att få bättre takt i tölten. Funkar finfint på min häst! Det är ju just för att de "låter" som jag köpte såna.

Madeleine Nilsson skrev:
Många har ju klapperboots på sina islandshästar för att få bättre takt i tölten. Funkar finfint på min häst! Det är ju just för att de "låter" som jag köpte såna.

Ja har precis fått sånna klapper boot i julklapp, prova dom idag å dom lät ingenting ju:confused:
Ja kanske har satt i hop dom fel eller ngt ?

Jag hör inte mina heller men andra säger att de klapprar.

Fö övrigt till trådskaparen: Islandsboots fungerar med vikt eller rörelse eller både och. Dessa är ett billigt alternativ om man provar sig fram vad som fungerar. Eftersom islandsboots oftast kostar 700:- eller mer för ett par.
Och det är ju smidigt att kunna byta delar om dom trampar sönder. Och i pass ser det lite häftigt ut med något färgglatt på hovarna.

Glimfeather skrev:
Jag har vanliga i gummi med, men de flyger av så fort min häst gör annat än står stilla typ :crazy:

hur lyckas dom flyga av dom ska ju sitta å pass att du nästan ite fårav dom u har fel storlek isf eller kassa med kardborre

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Hedwig
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 275
Senast: Marita73
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka