Bukefalos 28 år!

Klassiska tråden: Vad köpte ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

piggis_83

Ja, vad kom ni hem med från Scandinavium?
Själv va jag där igår o hittade tyvärr inte alls mkt av det jag va ute efter :smirk:
Jag köpte iaf:
- grå Roeckl handskar 350 kr (Svensk ridsport, Kungsbacka)
- blå Kingsland tröja med luva o dragkedja 600 kr (tyska montern bredvid börjes, Euroriding står det på påsen)
- 2 Eskadron grimskaft 50 kr/st (samma tyska monter)
- tömkörningspisk 190 kr (nån utländsk monter längst nere på mässan)
- 3 Stallmagasinet-tidningar 20 kr
- ÖMK-boken 30 kr (Stallmagasinet). Ni vet Östen (övergiven make pga fruns hästintresse) som skriver/skrev en spalt om sin vardag i Stallmagasinet. Fanns nu en liten bok med hans spalter :D
- brun Hansbo lädergrimma med vita sömmar (jättefin!) 275 kr (Fredrikas ? hästbutiken på landet)
- mässingsskylt med hästens namn graverat som ska fästas på grimman 100 kr (GJ Gravyr)
- originalteckning Mulle av Lena Furberg 150 kr (MinHäst-montern)
- 3 Mullegrejer: kylskåpspoesi (hästord typ), anteckningsblock att fästa på kylskåpet o nyckelring. Allt för 10 kr (MinHäst-montern)

Så jag gjorde inte av med mer än 1825 kr *wow*
Det räckte väl i och för sig... :angel:

Jag letade febrilt efter bl a mörkbruna lädertömmar (visst fanns där många svarta o även ljusbruna men de mörkbruna va spårlöst försvunna), grå Bucas grimma, snyggt Scarpati el RG shabrak, Dy'on läderskydd, märkesridbyxor på rea, bruna inspänningstyglar m.m.

Jag provade förresten JW-hjälmen, väldigt skön! Funderar på o köpa faktiskt... Dy'onskydden kan jag beställa på Henrikssons o det andra får jag hitta här hemma, men som sagt, synd att jag inte hittade det på Scandinavium!
Ville oxå haft en billig Eskadron grimma, men fanns bara i ponny.
 
Sv: Klassiska tråden: Vad köpte ni?

aleridsport säljer Dyón läderskydd, har själv köpt (bruna med fårskinn i)av. de är på mässan.
 
Sv: Klassiska tråden: Vad köpte ni?

dem såg jag nog, men jag ville haft utan fårskinn o med kardborreknäppning istället för spännen.
 
Sv: Klassiska tråden: Vad köpte ni?

Fortsatt diskussion kan göras i detta ämne under forumet gnägg.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp