Klätterställning

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare mizzcat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 036
M

mizzcat

Vi tänkte ge oss på att bygga en sådan imorgon. Vad behöver man? Några bra tips? Vi har mattrör som vi tänkte linda rep runt. Hur ska man förankra plattorna i det?

Sv: Klätterställning

Vi har sågat av en del av ett äppel träd från trädgården med klykor, och lindat rep runt, samt fäst hyllor. foten sitter i en julgrans fot. Trädklykan måste först av barkas och torka ngra dar så det är lite jobb. Är ca 2 meter hög, och katterna har haft den nu i 2 år och älskar den... blir lite mer dekorativt än lite stramare ställningar. dessutom kan man lätt byta ut repen när de börjar bli för utslitna av ständigt klovässande och mys....:) Har klätt hyllorna med säckväv för att det ska smälta in och vara lite stilrent, men man kan ju även klä med ngt gosigare mjukare material. Katterna verkar gilla det även om det inte är plysch gosigt. dessutom är det lättare att dammsuga/hålla rent med inte så djupt material.....

Har du bild på detta konstverk?
Har själv funderat på liknande, för en ful klösmöbel kommer inte in i lägenheten.. men matsalsmöblerna börjar få lite för mkt stryk.. :smirk:

Tyvärr bara i mobilen, och har inte laddat ner de bilderna! Men det är jättelätt - använd din design känsla bara :D det stora jobbet är att avbarka, sen är det lätt!

Jag ville mest ha lite inspiration, planerna har funnits länge :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
454
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
806
Senast: Bison
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Betäckning 2024 - föl 2025