• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare GoddessOfLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 726
G

GoddessOfLove

Ska det stå i blöt innan d ges?
Har hört allt mellan 20 min - 1 timme ...
Jag blöter innan jag ger, jag menar det ska ju inte svälla ...

Man blöter det inte av samma orsak som tex betfor eller lucernpellets utan för att det inte ska damma. Alltså räcker det att fukta det precis innan du ger det till hästen.

Det är också av den anledningen jag blöter.
Funderade lite bara eftersom några sa till mig att det skulle stå en stund. :)

Det är ju bara för att det inte ska damma, så det behöver inte stå alls.

Ett tips är att fråga VARFÖR folk påstår saker så slipper man gå och fundera på om det stämmer eller inte :D Var lite frågvis!

Gaah inte vågar jag ifrågasätta folk som är så duktiga som denna. Fast hon sa å andra sidan att det är så hon har gjort o fått höra, o att de inte var säkert att de stämmer :o

Men, det är ju såna "duktiga" människor det är viktigt att fråga! Låt intresserad (det är du ju!) och inte ifrågasättande så att du inte tror på det de säger, utan för att du vill förstå.

ja jo...

satan vad lätt det hade varit om dom bara åt en näve havre o ett fång hö lite då o då som min farfar trodde :p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 188
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: screen
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
690
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • WE-tråden