Bukefalos 28 år!

B

Bellson_

varför ger man kli, och kan man ge det till magra hästar?
 
Sv: Kli

Jag gav min kli för att få upp och hålla hullet på henne. Hon fick dessutom fin och blank päls.

Malin
 
Sv: Kli

Kli innehåller mycket smältbart råprotein.
Vilket är bra om man vill få upp vikten på hästen eller sätta muskler
 
Sv: Kli

Kli är bra för magen och för bra för hästen i allmänhet.
Ger man betfor är det även bra att ge kli, för det balanserar fosfor halten.


om även det som andra här ovan har nämnt :D
 
Sv: Kli

Jo tips är att kolla ordentligt i klipåsen innan du ger. Jag hittade små och väldigt många centimeterstor larver i båda min säckar sist! Det var dessutom fullt av nät, liknande spindelnät, som kliet satt fast i...
Tror inte att dessa har räknats med som extra protein :crazy:


Malin
 
Sv: Kli

Jo tips är att kolla ordentligt i klipåsen innan du ger. Jag hittade små och väldigt många centimeterstor larver i båda min säckar sist! Det var dessutom fullt av nät, liknande spindelnät, som kliet satt fast i...
Tror inte att dessa har räknats med som extra protein :crazy:

Det har jag varit med om i en kraftpåse också för nåt år sedan... man bör nog alltid kolla sina foderpåsar, oavsett vad det är för foder, när man öppnar dem!!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu kommer jag igen med mina frågor.. Min ponny har under två dagar haft massor av små sårskorpor framför juvret och högt upp på insidan...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: Luff
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Märklig rubrik men det är så här att min häst älskar att bli kliad. Främst i juni när han har myggbett och nu i september när han fäller...
Svar
12
· Visningar
694
Senast: screen
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp