Kliar på venusberget!?

StandByMe

Trådstartare
Jag har alltid haft ett känslig underliv. Men senaste halvåret har det kliat särskilt mycket. Det kliar inte i slidan utan på själva venusberget, där allt hår finns. Jag börjar bli galen och det stör mig bara jag ska gå någonstans. Vad kan det bero på? Ej löss vad jag vet och vet ej var de skulle kommit ifrån. Kliar främst när jag rör mig. Kliar oavsett om jag rakar eller inte. Snälla ge mig era bästa tips??
 
Det borde väl gå att kolla rätt enkelt om man har löss eller inte iallafall? Vad jag fattat kan sånt spridas väldigt lätt om man har otur.

Annars tänker jag material i underkläderna och tvättmedel och ev. sköljmedel. Jag kan bara ha bomullstrosor och oparfymerat tvättmedel, allt annat gör att det kliar.
 
Att det kliar är en reaktion på något. Antingen kan du felsöka genom att prova dig fram eller tar hjälp av läkare. Du har gått länge med detta nu behöver få respit från kliandet :heart
 
Hur gammal är du? När en blir lite äldre blir alla slemhinnor skörare och skörare och det kan leda till klåda även utanför själva underlivet. Att tvätta med olja kan hjälpa mycket Klådproblematik, men viktigt att inte överdriva tvättandet. Att raka underlivet kan förvärra klåda.
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 000
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 350
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 122
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Alltså, jag känner mig dum som frågar, men det här börjar bli löjligt. Jag har i grunden hösnuva, allergi mot björk, gräs och en annan...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 406
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp