Kliar på venusberget!?

StandByMe

Trådstartare
Jag har alltid haft ett känslig underliv. Men senaste halvåret har det kliat särskilt mycket. Det kliar inte i slidan utan på själva venusberget, där allt hår finns. Jag börjar bli galen och det stör mig bara jag ska gå någonstans. Vad kan det bero på? Ej löss vad jag vet och vet ej var de skulle kommit ifrån. Kliar främst när jag rör mig. Kliar oavsett om jag rakar eller inte. Snälla ge mig era bästa tips??

Det borde väl gå att kolla rätt enkelt om man har löss eller inte iallafall? Vad jag fattat kan sånt spridas väldigt lätt om man har otur.

Annars tänker jag material i underkläderna och tvättmedel och ev. sköljmedel. Jag kan bara ha bomullstrosor och oparfymerat tvättmedel, allt annat gör att det kliar.

Att det kliar är en reaktion på något. Antingen kan du felsöka genom att prova dig fram eller tar hjälp av läkare. Du har gått länge med detta nu behöver få respit från kliandet :heart

Hur gammal är du? När en blir lite äldre blir alla slemhinnor skörare och skörare och det kan leda till klåda även utanför själva underlivet. Att tvätta med olja kan hjälpa mycket Klådproblematik, men viktigt att inte överdriva tvättandet. Att raka underlivet kan förvärra klåda.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
3 019
Senast: Amha
·
Hästvård Min häst har kliat sig nu i ca 2 v. Allt började i samband med att vi släppte ut honom i stor hage från att ha gått i grus sjukhage i...
Svar
10
· Visningar
1 211
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
23 927
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka