Bukefalos 28 år!

klicka här om du vill installera active x kontroll...

C

crazy

...klicka här om du vill installera active x kontroll står det i en ruta som kommer upp speciellt på amerikanska hemsidor rätt ofta.:devil:

När rutan kommer upp spelar det ingen roll om jag stänger på krysset eller trycker ok-hela sidan stängs ner...och så kommer den vanliga raddan med skicka felrapport etc.Hjälp vad gör jag åt detta?:crazy:

Hemskt frustrerande!:mad:

Hjälp mej någon-tackar på förhand!:bow: :bow:
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Inte kan jag vara den enda som råkat ut för detta fenomenet?:confused:
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Lite svårt faktist att veta

Sådant kan komma upp om du har en äldre Flash-plugin eller om du inte har flash till din webbläsare

Lika dant när det gäller Shockwave.

man ska ta väldigt försiktigt med Active X eftersom det finns en riktigt elaka Active X på nätet. En är ju modemkapare som använder Active X.
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

*hua* det lät ju inte så bra...

Det är i princip bara när jag kollar på amerikanska sidor som detta dyker upp.

Finns det nåt användbart tips?Jag vet inte ens vad flash plug in är för nåt?
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Nja det brukar stå att den vill installera ActiveX men åxå något mer?
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

så här ser det ut först kommer denna;



activexkontroll.jpg


sen kommer denna;


felrapport.jpg




och sist denna...och då stänger den till slut ner och jag får gå in på nätet på nytt eftersom den stänger ner helt;



felrapportslutf.jpg


Efter den sista bilden med felrapporten kommer bild nr 2 upp igen och sen stänger den ner...spelar ingen roll om man trycker på X eller avsluta nu el avbryt...den stänger ner.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Sorry blev stooora bilder!:o
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Hmm det är något som är verkligen skumt för det brukar komma uppe en fråga.

Kan vara flashen vad jag har tittat på för jag var inne på sajten och den har en flash för att spela upp musiken

Testa att gå in på denna
http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Bocka av Yahoo Toolbar för den behövs inte och sedan välj "install now"

När det är klart testa att gå in på sajten igen eller testa firefox www.mozilla.com för att vara lite säkrare på visa sajter eftersom Firefox har inte stöd för ActiveX
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Min kompis råkade ut för detta och accepterade.. Det slutade med att hela hennes dator fuckade så det var bara att radera och installera.. Alltså.. det verkar finnas virus i dessa Active X controller.. så var försiktig!
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Hm testade...använder jag Mozilla kan jag titta på sidorna men använder jag min gamla anslutning så är det likadant som innan?Är det bättre att använda Mozilla som huvudsaklig anslutning?Av någon anledning försvann mina reg uppgifter när jag skulle in på Buke igen från bägge...underligt.
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Det är helt upp till dig att välja vilken webbläsare du vill köra.
Jag gillar båda men använder Firefox på sajter jag är osäker på eller som IE har på någon konstig anleding har svårt att vara (Ytterst sällan det händer)
 
Sv: klicka här om du vill installera active x kontroll...

Har importerat över egenskaperna, så nu funkar det ok.:)


Tack för all hjälp!Mycket tacksam för dina kloka råd & tips!:bow: :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli knäpp! varje gång nån skickar en länk på msn och jag klickar på länken så får jag felmeddelande att "Internet...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: BlackRose
·
E
IT & mobiler Okej, nu ska jag försöka förklara så att ni förstår, jag är inte så bra på datorer men jag ska försöka! Något är väldigt fel i alla...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Elftor
·
IT & mobiler :confused: :confused: :confused: Skulle ta en titt på min hemsida men så fort jag fick upp startsidan så kom denna ruta upp...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Ragatan
·
Övr. Hund jävla skit bajs grrr ahh :devil: Har aldrig hatat hundar och hundägare förren vi skaffa hund! Kan inte bara alla jävla hundägar idioter...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp