Klickbara punkter i bild

Lorelie

Trådstartare
Jag vill göra en meny av en bild, dvs ha klickbara punkter i en bild, men hur får jag fram kordinaterna? Jag har photoshop.

Koordinaterna borde väl vara hur många pixar åt ett visst håll ytan ska täcka. Du får väl räkna/tänka ut koordinaterna och testa dig fram!
Jag brukar göra det i Dreamweaver och då är det bara att dra upp ytan man vill ska vara klickbar...

Okej... Kan ju försöka.
Det stod i boken jag har att det ska gå i de flesta bildprogram, även i paint! Men jag hittar det varken i paint eller photoshop =/

om du har en bild på en häst å du vill ha huvudet klickbart kan du använda front page då kan du välja ett verktyg där du kan välja hur stor del som ska vara klickbar å vart.

Bra me front page är ju oxå att du lär dig html koderna, de e bara å kolla sen i html hur koden ser ut å försöka memorera å ändra om i html, sen klicka på förhandsgranska så ser man hur resultatet blev, skitbra!

i photoshop och paintshop: använd info-fliken i rutan där navigeraren finns. där finns info om koordinater, färger etc för muspekaren när du för den över den aktiverade bilden.

Liknande trådar

Fritid Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt. Jag har en bild som är...
Svar
6
· Visningar
427
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V