Klicker som klicker ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eemeeliie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 184
E

eemeeliie

Hej jag undrar om en hund klicker är samma sak som en häst klicker ?

På hööks finns det en för hundar men ingen för hästar så tänkte om det är samma .:)

Sv: Klicker som klicker ?

Japp!
Fast jag har använt visselpipa till en av hästarna också, det är jättebra för det innebär att man har händerna fria. Du kan alltså rida och "klicka" samtidigt. Bra va?:)

Förlåt men hade så kul åt det första inlägget. Tänkte mig genast en enorm hästklicker. :D

Det är inte vad det är för nåt som spelar roll, utan att du har ett konsekvent ljud som betyder ''bra'' = belöning. Så vad du har som låter spelar ingen roll. :) Så en klicker för hund är samma som en klicker för häst. Det är inte nåt magiskt ljud för olika arter som gör att de kan lära sig konster. :D Så köp en hundklicker du. :) Det viktiga är att man lär in rätt och att det är konsekvent och samma ljud (alltså inte typ våran röst, för braaaaa kan låta väldigt olika med olika tonfall om man vill vara extremt exakt som man kan vara med en klicker ) och att man kan vara oerhört snabb att belöna med klicker det är ju det man vill åt så man tillslut kan belöna små små detaljer.

tusen tack för svaren , beställer hem en klicker på en gång ! :)

Liknande trådar

Småbarn Sonen har ett stort behov av att utforska med händerna/känselsinnet. Han vill klämma, känna, bygga, plocka, hälla och skruva. Har han...
Svar
17
· Visningar
1 058
Hundavel & Ras Varje gång jag går in på SKK:s sida Köpa hund så ligger det en drös nya annonser på bichon havanais överst. Det är lätt att klicka in...
Svar
15
· Visningar
1 781
Senast: linnsan
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
378
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka