• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 890
Sv: Klicker

jag gav 50 kr för min i plast. Vet att det finns i metall med.. om det finns dåliga märken vet jag inte.. då får provklicka den :D

de bästa är de av karen pryor-modell med en knapp ovanpå. men de är supersvåra att få tag på och kostar lite mer. de vanliga funkar de med, men de stora hundbensformade är väldigt klumpiga och trögklickade.

Om den du beskriver är en i-click så är det den absolut bästa, ljudet är inte lika metalliskt (ett ljud jag tycker är jobbigt) och den är bekväm att ha i handen. Tror jag betalade 60:- st och helt sant är att de är mycket svårare att få tag på.

runt 50:- i de flesta djurbutiker.. Har aldrig märkt någon skillnad på mina, oavsätt om dom kommit från olika ställen. Men märken.. finns det olika "märken" lixom?.. det borde det ju göra iof.. Ingen aning.. Men jag tycker om att byta så mig spelar det ingen roll. Jag har haft mina i stallet och metallplattan rostar efter ett tag i all väta och regn som jag tränat i. Har bytt efter ca 1 år..

Även jag håller på i-clickern, då man lätt fastnar med tummen i den "klassiska" modellen som också ofta har en överdrivet högt ljud.

I-clickern finns på canis sida.

Vi har många olika klicker, tycker bäst om en rektangelformad ;) våran "benklicker" är väldigt trög så det är svårt att hinna klicka i rätt ögonblick. Jag har hört av någon att man kan använda en vanlig penna (typ bläckpenna??) en sån som klickar. Det borde ju fungera ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 460
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
409
Senast: Annat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31