klickerträning

Nominous

Trådstartare
vilka här annvänder sig av klicker när ni tränar era hundar?

jag har fått tipset att annvända klicker när jag utställningstränar min unghund. det tror jag är en jättebra idé.

vad har ni för åsikter och erfarenheter av klicker?

Sv: klickerträning

Jag kör med klicker då och då, särskilt i freestyle och vissa moment i lydnaden.

Min hund svarar jättebra på klicker vid såna här tillfällen (dock inte när det gäller gå fint i koppel eller skvallerträning....). Klickern gör det ju så mycket enklare att belöna just det där lilla som bara vara i en halv sekund eller så.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 482
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: Masse
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 011
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 052
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31