Klimatet på Buke

Jag har varit med sen stallet-tiden och tycker inte det blivit sämre. Tvärtom, tycker jag det var vanligare med "mobbar" för typ 20 år sen och att vissa nästan förföljde utvalda medlemmar för att kasta skit. Det ser jag inte alls lika mycket längre.
Visst blir det endel översitteri och härskarteknik, men tror inte det är mer här än överlag i samhället.
Vissa är bara dumma i sina kommentarer, men så har det alltid varit.
 
Absolut...och jag är som sagt inte emot det. Min åsikt är endast att det allt för oftast används i diskussioner.
Enda anledningen till att jag söker upp minst tre användbara källor när jag ska skriva något numera, är att sedan jag blev avpoletterad som moderator, så gör alla sitt bästa för att verkligen läsa allt jag inte skriver och sedan stampa på mig och få allt att vara mitt fel, så det är jag som får varningar för att jag är otrevligt. :heart


Men det gör inte mig något, får det bukefalister och andra människor att må bättre, så är det faktiskt något jag ser som min uppgift här i livet numera, sedan jag fått alltför många chanser till ett vidare liv på vår jord, att glädja andra även om det går ut över mig själv. :heart
 
Senast ändrad:
Jag var väldigt aktiv en lång tid för ett tag sedan under annat nick. Men sen tröttnade jag på vissas översitteri och deras följeslagare med gillande av sådana inlägg, inte nödvändigtvis mot mig utan generellt. Nu har jag loggat in igen med nytt nick, blockat dessa personer och trivs på Buke igen.
 
Jag är en väldigt aktiv läsare sen stallettiden, även om jag knappt skriver något själv. Jag upplever också som många andra att klimatet blivit lite snällare. En av anledningarna är säkert att många av de aktiva medlemmarna med stora "följarskaror" som alltid får mycket medhåll på sina kommentarer har vuxit upp genom åren.

Förr var det rätt vanligt att en stor skara läsare svarade nästan samma sak och ville förlöjliga någon som skrev något som inte föll dem i smaken. När ts/den som skrivit det som inte gillades slutat svara i tråden kunde mobben mot personen pågå sida efter sida efter sida, kryddat med många kommentarer i stil med "Onödigt att svara till x, hen vågar nog inte komma fram från under sin sten längre :rofl::rofl::rofl::rofl:"

Eftersom jag sällan skriver något har jag inte upplevt att jag själv blivit påhoppad, men det finns personer som bl.a. skrivit i den här tråden som jag blockat, men som jag efter något år "provavblockat" igen. Min upplevelse är att de jag blockat antingen har slutat vara aktiva här, har vuxit upp eller annars bara ändrat sin approach. En person jag blockat i flera år är idag en av mina favoritskribenter. :D
 
Enda anledningen till att jag söker upp minst tre användbara källor när jag ska skriva något numera, är att sedan jag blev avpoletterad som moderator, så gör alla sitt bästa för att verkligen läsa allt jag inte skriver och sedan stampa på mig och få allt att vara mitt fel, så det är jag som får varningar för att jag är otrevligt. :heart


Men det gör inte mig något, får det bukefalister och andra människor att må bättre, så är det faktiskt något jag ser som min uppgift här i livet numera, sedan jag fått alltför många chanser till ett vidare liv på vår jord, att glädja andra även om det går ut över mig själv. :heart
Tycker du detta är trevligt? Lite lagom passivt aggressivt och så är ju många av dina inlägg. Hjälper inte med hjärtan då.
 
Enda anledningen till att jag söker upp minst tre användbara källor när jag ska skriva något numera, är att sedan jag blev avpoletterad som moderator, så gör alla sitt bästa för att verkligen läsa allt jag inte skriver och sedan stampa på mig och få allt att vara mitt fel, så det är jag som får varningar för att jag är otrevligt. :heart


Men det gör inte mig något, får det bukefalister och andra människor att må bättre, så är det faktiskt något jag ser som min uppgift här i livet numera, sedan jag fått alltför många chanser till ett vidare liv på vår jord, att glädja andra även om det går ut över mig själv. :heart
Fattar inte... men bra du glädjer alla.

Inlägg om kolsyre.. bla bla. Rejält tokigt. Tycker jag .
 
Ja. Men kanske man bara kan svara elier låta bli.Så trist att det huggs på nya användare.

Som ny användare är bukes oskrivna lag att man inte ska skapa en tråd med ett ämne som kan provocera. Gör man det är man enligt många vilket vi sett antydan till i tråden-ett troll. Vilket man såklart får höra. Att de som blir provocerade har del i det hela verkar inte riktigt nå fram. Jag tycker inte det spelar någon roll vem som startar tråden- gillar man ämnet- diskutera det . Gillar man det inte låt bli.

Man kan då också misstänkas för att vara en gammal användare med ett nytt nick- som bara vill bråka.
Du är inte den ende i tråden med nytt nick o det finns säkert annan gammal användare i tråden med nytt nick också.

Det är ändå lite kul med nya nick . Finns de som går de in och sätter en irriterande fråga direkt som denna fråga verkar vara, eller också kommer nya nick in hur smidigt som helst och är superduperbra på råd o pepp-ett tag- sedan kommer annan sida fram.
 
Det känns inte som att du alls har tagit åt dig av svaren i tråden när du ständigt hävdar att någons "åsikt" bemöts med att denne ska visa källor. Det är ju helt enkelt inte ens sant? Det är inte "åsikter" man begär källor på, utan påståenden inom sakfrågor. Fakta. @Nytant skrev ju ett alldeles utmärkt förklarande inlägg på skillnaderna men du fortsätter ju bara i samma anda?

Det om något tar död på en diskussion, för min del. När det uppenbarligen är så att man liksom inte ens är intresserad av andras kunskap eller input, utan bara fortsätter med samma mantra om och om igen. Då är det ju inte diskussion man är ute efter; man vill bara skriva sin åsikt, utan att behöva utveckla eller förklara eller bemöta. Det hoppas jag verkligen inte att forumet dras mot, för då är det ju inte längre ett diskussionsforum.
Det stämmer inte, jag har tagit åt mig av av svaren. Men inte ändrat åsikt.

Jag är intresserad av input, andras åsikt, men i detta tycker jag som jag gör.

Jag tycker, fortsatt, att det utvecklande att diskussionen fortsätter med egna ord.

Och jag tycker din sista sats inte gör något alls för diskussionen mer än att den , i vanlig ordning, ter sig lätt uppläxande.
 
Det stämmer inte, jag har tagit åt mig av av svaren. Men inte ändrat åsikt.

Jag är intresserad av input, andras åsikt, men i detta tycker jag som jag gör.

Jag tycker, fortsatt, att det utvecklande att diskussionen fortsätter med egna ord.

Och jag tycker din sista sats inte gör något alls för diskussionen mer än att den , i vanlig ordning, ter sig lätt uppläxande.

Jag ser inte hur det skulle vara "uppläxande" att konstatera att om man bara staplar åsikter på varandra så är det inte längre en diskussion.
 
Så du väljer att inte förklara eller bemöta, utan helt enkelt bara avsluta med "det är min åsikt"? Med den inställningen har jag svårt att se vad man får ut av ett diskussionsforum, men det vet ju förstås bara du. :)
Igen... ett jävla påförande.

I denna fråga hade jag en åsikt... den håller jag fast vid.

Den handlar inte om forskning, resultat av den osv. Jag tycket bara att länka till gud vet vad inte för diskussion framåt.

Och jag tycker ,återigen, att inte sista stycke, men sista meningen inte tillför tråden något. DIn inställning att uppfostra andra gör att andra inte ens svarar i trådar.
 
Igen... ett jävla påförande.

I denna fråga hade jag en åsikt... den håller jag fast vid.

Den handlar inte om forskning, resultat av den osv. Jag tycket bara att länka till gud vet vad inte för diskussion framåt.

Och jag tycker ,återigen, att inte sista stycke, men sista meningen inte tillför tråden något. DIn inställning att uppfostra andra gör att andra inte ens svarar i trådar.

Jag har inte nämnt något om forskning. Man kan ju förklara varför man har en specifik åsikt utan att behöva hänvisa till vetenskap. Det var en simpel fråga, inte på något sätt i uppfostrande syfte.
 
Jag har inte nämnt något om forskning. Man kan ju förklara varför man har en specifik åsikt utan att behöva hänvisa till vetenskap. Det var en simpel fråga, inte på något sätt i uppfostrande syfte.
Nä...men läs ditt "uppfostrande"inlägg jag citerade.

Och jag nöjer mig här...
 
Jag tror mer det beror på att i vissa trådar så "får inte personer tycka olika". Att tex rösta på "fel" parti är ju helt omöjligt att förstå för vissa användare och de som då röstar på fel parti ska självklart "rättas in i leden".
Även i andra trådar så får man självklart inte komma med "fel åsikter" utan även där "rättas in i leden"
Att det sen just är ett forum för diskussion verkar inte betyda speciellt mycket då utan användare som "tänker fel" ska självklart få "hjälp" att tänka rätt. Att alla inte tänker lika är alla införstådda i men när det står där svart på vitt så är det sååå mkt jobbigare att läsa om personer som inte tycker som de själva...

Har också lagt märke till detta. Det är också mycket populärt att anklaga personer som inte håller med för att missförstå, bristande läsförståelse osv, gärna i flera tjatiga inlägg och där man uppgivet suckar ett pustande TACK när man får hjälp av någon annan användare att trycka till personen med annan åsikt än en själv. Allt samtidigt som den som anklagar visar en högst frapperande egen svårighet att ta till sig vad den andra försöker "säga". Eller anklaga en annan person för en åsikt eller påstående som denna aldrig uttryckt. Jag skulle vilja kalla allt sådant här för härskarteknik.
Jag läser mest, och tycker i mångt och mycket att det verkar vara trevligare ton än förr. MEN, med vissa, ovan nämnda, undantag vilket gör att jag tröttnat och inte tänker skriva här mer.
 

Liknande trådar

Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: Ajda
·
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 429
Senast: MJLee
·
Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: bettysmatte
·
Fritid Jag har inte rest på många år pga klimatet men har nu ändå (med viss tvekan) låtit mig övertalas att boka en tur till Medelhavet vecka...
Svar
15
· Visningar
1 613
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp