Bukefalos 28 år!

Klippa häst nu..

Eliin_87

Trådstartare
Har hört olika om det. Vissa säger att det absolut inte går för hästen skulle må dåligt av det,rubba pälssättningen och så vidare..
Nu är det så att jag skulle behöva klippa min,eftersom jag har nu börjat träna hårdare,och han blir så jätte svettig..
Kan jag göra det ?
 
Titta på hästen, har fällningen börjat och det kan man kolla i pannan. Ramlar håren där, fundera på hur viktigt det är att klippa, det som kan ske då är att sommarpälsen blir ful.

Ingen fällning igång, ingen risk för ful eller rubbad päls fällning/sättning.
 
du kan nog klippa hästen, men du bör ju sätta på ett täcke då om du inte hade det innan oxå. skulle behöva klippa min häst jkag oxå, men jag låter bli eftersom att vi inte har något ridhus i närheten att rida i.
 
Om hästen blir svettig ofta och inte börjat fälla än skulle jag klippa.
Glöm inte som redan nämnts att täcka mer o så...
 
Jag klipper mina hästar sista gången för säsongen i mitten på februari och dom brukar ha fin sommarpäls. Noga med torra varma täcken, såklart.
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 638
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Mkb
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: KAROLIJNAH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp