Klippa hästen?

Explosion

Trådstartare
Hejsan!!
Jag undrar om jag kan klippa min häst fast han står i utebox? :confused:
Det blir ju kallt på vintern men det är ju oxå väldigt kallt om han inte torkar när man skrittar av. Jag har honom inte hemma och hon som har stallet är inte så jätte pigg på att byta täcken hela tiden. :crazy:
Men om jag ska klippa vad ska jag då ha för täcken?

:bump: :bump:

Sv: Klippa hästen?

Skall den ut i hagen på dagen så ha ett riktigt tjockt utetäcke på den. Köp ett bra så är det oftast andasfunktion och då är risken mindre att det blir för varmt. Jag har rakat min häst tre gånger i år redan, hon har tjocka täcken :)

Sv: Klippa hästen?

Köp ett (minst) 300g utetäcke som andas, så kan han ha det både inne och ute om de inte vill byta täcke.
Annars skulle jag ha ett 300g innetäcke i boxen och ett 300g utetäcke ute.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 198
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 958
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 955
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 621
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden