klippa ner häck

noble art

Trådstartare
jag undrar när man ska klippa ner häcken, alltså en gammal häck som är 2,5 meter hög, men jag vill klippa ner den till ca 25 cm för att förnya den. ska man gör det höst eller vår?
 
Sv: klippa ner häck

Beror på vad det är för häckväxt. En del kan man heller inte ta så hårt på en gång, utan man får ta det i etapper.
 
Sv: klippa ner häck

ok, och såklart vet jag inte vad det är, dock ej leguster, eller bok för dem känner jag igen. kan man ta med en gren till ngn som säljer häckar o fråga? ska kanske kolla i ngn trädgårds bok med bilder oxå...
 
Sv: klippa ner häck

Spirea? Googla det, cotoneaster är också ganska vanlig häckväxt. Sätt in en bild så kan vi nog identifiera det till dig:)
 
Sv: klippa ner häck

Smart. Då kan dom oxå tala om hur och när du ska klippa
 
Sv: klippa ner häck

vi har då aldrig haft problem att stubba häckar jäms med backen, däremot får man ta de i rättan tid.
 
Sv: klippa ner häck

Fast ex en tujahäck är ju ingen hit att jämna med marken... Det är ganska viktigt vad det är för häck.
 
Sv: klippa ner häck

det är ingen spirea, för det vet jag ju oxå vad det är kom jag på. Har inget foto, får försöka fixa då jag hinner.
Den blommar inte, bara blad, ganska små, och påminner lite om syren på växt sättet inne i häcken, lite vedig typ...
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi har en hagtornshäck som har dragit mot det omedgörliga. Vi står nu inför att ta ner den rejält. Tror ni att det kan fungera och få en...
Svar
8
· Visningar
350
Senast: monster1
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 222
Senast: Rie
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
311
Senast: Hellhound
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp